
Od roku 1997 přesvědčilo „áčko“ zásluhou kompaktních rozměrů a avantgardním designem přes 550 tisíc zákazníků v Evropě, ale i v Asii. Také modernizovaný model zůstává věrný své filozofii, a to i v prodloužené verzi.
Větší nabídka místa, pocit prostornosti jako v limuzíně vyšší třídy, příkladná variabilita a objemný zavazadlový prostor – to jsou základní vlastnosti prodloužené verze „A“. Sedmnáct centimetrů navíc přijde vhod cestujícím nejen vpředu, ale především vzadu.
Rozměry | kratší verze | prodloužená verze |
délka (mm) | 3606 | 3776 |
šířka (mm) | 1719 | 1719 |
výška (mm) | 1575 | 1589 |
rozvor (mm) | 2423 | 2593 |

S délkou 3776 mm tak třída A nasazuje nová měřítka mezi kompakty, neboť žádné jiné auto nenabízí v tomto segmentu tak velký prostor. Sendvičový koncept totiž umožnil uložení pohonných jednotek částečně před a částečně pod kabinu a proto mají cestující z celkových 1930 litrů (o 11 % víc než u normálního provedení) k dispozici 53 procent.

Větší rozvor má na svědomí nejen bohatý prostor pro cestující, ale také „kufr“ se zvětšil o 80 l na 470 litrů, při vyjmutých zadních sedadlech dosahuje dokonce objemu 1530 l, což je víc než průměrný objem některých vozů kombi. Např. Audi Avant A6 má 1590 l. Variabilní uspořádání interiéru umožňuje až 36 různých pozic.
Aktualizace designu se týká hlavně předních a zadních partií vozu. Nová příď zesiluje dynamický výraz zásluhou zřetelných nárazníků s nově tvarovanými otvory pro přívod chladicího vzduchu. Vůz působí zároveň širším dojmem. Návrháři také zhodnotili interiér včetně stylisticky přepracované přístrojové desky. Výběrem materiálů a vkusnou kombinací se jim podařilo vytvořit příjemné prostředí.
Pod kapotou vozů třídy „A“ pracuje vedle už známých zážehových motorů A 140, A 160, A 190 také dva modifikované vznětové s přímým vstřikem paliva common-rail. Ty dosahují až o 25 % vyšší výkon při spotřebě 4,8 až 4,9 l/100 km.
- A 160 CDI – výkon 55 kW (75 k), toč. moment 160 N.m při 1500 – 2800 ot./min.
- A 170 DCI – výkon 70 kW (95 k), toč. moment 180 N.m při 1600 – 3660 ot./min.

Zážehové motory s výkonem od 60 kW (82 k) do 92 kW (125 k) jsou kombinovány s pětistupňovou převodovkou, která svojí hmotností 32 kg patří k nejlehčím. Na přání je k dispozici elektronicky řízený pětistupňový „automat“ vážící 60 kg. I ten patří mezi nejmenší a nejlehčí svého druhu.
Bezpečností výbavu doplňuje Mercedes okenními airbagy (za příplatek), které jsou přes metr dlouhé a 12 cm široké a sahají od předních sloupků až k zadním. Ojedinělá je rovněž nová klimatizace s přídavným snímačem vlhkosti vzduchu. Systém čtvrté generace ESP pracuje poprvé s výkonnějším kapalinovým brzdovým asistentem, který v kritické situaci garantuje maximální tlak v brzdovém systému.