Japonský výrobce automobilů se vedle špičkových motocyklů proslavil především vozidly kompaktních rozměrů s maximálním využitím prostoru pro cestující. Dokládají to ostatně prodejní čísla v programu malých vozů. Důsledným převedením této zásady do praxe vzniklo kompaktní Suzuki Liana s prostorným a velkoryse řešeným interiérem a objemným „kufrem“.
Suzuki Liana „Life In A New Age“ si klade za cíl získat nové impulsy mezi vozidlem a řidičem a zajistit tak ještě větší spokojenost zákazníků. Nový model je koncipován tak, aby vyhověl požadavkům řidiče. Moderně řešená pětidveřová karosérie vypadá z každého úhlu elegantně a dynamicky, při zachování pro Suzuki typických prvků. Příď charakterizují lichoběžníkové světlomety a v barvě vozu lakovaná chladičová mřížka. Přes kompaktní rozměry (délka 4230 mm, rozvor 2480 mm, šířka 1640 mm) nabízí vnitřek dostatek prostoru pěti osobám, a to i nad hlavami, k čemuž přispívá o něco větší výška (1545 mm) než mají konkurenční vozy.
Pohodlný přístup do vozu umožňují výše posazená sedadla. Přední jsou tvarována tak, aby se v nich nemusely tísnit postavy většího vzrůstu. Výškově stavitelné sedadlo řidiče v kombinaci s výškově nastavitelným volantem a optimálně uspořádanými pedály poskytují velkým i malým řidičům pohodlnou jízdu.
Digitální rychloměr i počítadlo ujetých kilometrů z tekutých krystalů zlepšují informovanost řidiče a zvyšují jeho koncentraci na provoz. Za širokými pátými dveřmi se nachází zavazadlový prostor (780 x 1300 x 865 mm), který se při sklopených zadních sedadlech zvětší na 1062 litru.
Přední kola může pohánět jeden ze dvou zážehových čtyřválců o objemu 1.3 nebo 1.6, pro pohon 4×4 slouží výkonnější motor.
motor | 1.3 | 1.6 |
výkon kW/k/min-1 | 66/90/5750 | 76/103/5500 |
toč.moment N.m/min-1 | 116/4750 | 144/4000 |
spotřeba l/100 km | 6,7 | 7,1 |
rychlost km/h | 165 | 170 |
Při jejich konstrukci byla věnována pozornost zvýšení točivého momentu ve středních otáčkách a minimalizaci hluku a vibrací. Na tom mají zásluhu mj. odhlučněný vačkový hřídel, vylepšené ložisko klikového hřídele včetně ložiska motoru nebo dvoustupňový větrák. Víko hlavy válců je nyní od hlavy oddělené pryžovým těsněním, takže hluk vycházející z ventilového systému nyní nikterak neobtěžuje. K dalším pozoruhodnostem patří polosuché vložky válců umožňující účinné chlazení a tím zlepšují účinnost motoru. Motory mohou být kombinovány s pětistupňovou mechanickou převodovkou nebo čtyřstupňovým „automatem“ u verze 1.6, která je na přání zákazníka vybavena pohonem 4×4 s viskózní spojkou.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií