
Ford Ranger mně zaujal robustní konstrukcí podvozku a přestože se jedná o užitkový pick up, elegancí karoserie s chromovanou mřížkou chladiče, s rozšířenými blatníky, s chromovanými stupátky a s chromovaným zadním mohutným nárazníkem, s ochrannými bočními lištami a mohutným ochranným taktéž chromovaným rámem za kabinou vozu. Je to vůz, který je vhodný pro správce horských chat, pro podnikatele ve stavebnictví, telekomunikací a ostatní. Stejně tak uspokojí ty, kteří chtějí podnikat výlety do přírody, na hory, na lyže nebo chtějí využívat svůj Ford Ranger k dopravě na své těžko dostupné chaty.

Testovaný vůz byl vybaven kabinou Stretch Cab, která je určena pro pohodlnou dopravu 2 osob a mimoto má další dvě spíše nouzová sedadla. I na nich se však dá ujet podle mých poznatků i 100 km poměrně pohodlně. Volitelná kabina Double Cab je pak svou velikostí plně rovnocenná normálnímu prostornému velkému osobnímu vozu, umožňuje pohodlnou jízdu tří cestujících na zadních sedadlech. Délka plochy korby pro náklad je 175 cm, šířka 153 cm a výška nepatrně nad 40 cm. U pětisedadlové kabiny Double Cab je pak délka nákladového prostoru 153 cm, což je o 22 cm méně.

Vnitřní vybavení vozu taktéž odpovídá vybavení normálního osobního automobilu. Ergonomické umístění všech sdělovačů a ovládačů neodvádělo nadbytečně mou pozornost při řízení. Nastavitelný sloupek řízení a nastavitelná pohodlná rozměrná sedadla mě umožňovala jízdu bez únavy i na delší vzdálenosti. Vyšší posez byl pro mně při řízení velmi příjemný, protože jsem měl dokonalý přehled o dopravní situaci a dodával mi pocit bezpečí. Základní výbava vozu obsahuje mimo jiné airbagy řidiče i spolujezdce, elektricky ovládaná přední okna a zadní zpětná zrcátka, audiosystém Ford 2006, centrální zamykání, imobilizér a řadu praktických odkládacích přihrádek a prostor.

Turbodieslový motor obsahu 2,5 litru dosahuje maximální výkon 80 kW (109 k) při 3 500 ot/min. a až při cca 4 500 ot/min. dochází k omezení otáček, aby nedošlo k poškození motoru jeho přetočením. Maximální krouticí moment vykazuje hodnotu 266 Nm při 2 000 ot/min. Výrobce udává maximální rychlost 143 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 25,6 sekund. Vzhledem k dobrému odhlučnění kabiny je hladina hluku v interiéru poměrně nízká. Tento motor dodává vozu o celkové hmotnosti (při plném zatížení) 2930 kg dostatek síly pro zrychlení i pro jízdu v terénu. Na dálnici při rychlosti 130 km/h na pátou rychlost má motor cca 3 600 ot/min. Motor ochotně zrychluje již od 1 800 ot/min. Kombinovanou spotřebu jsem během testu docílil pod 9 l na 100 km, je nutné však zdůraznit, že jsem jezdil většinou sám a bez nákladu. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 10,5 l na 100 km.
Pětistupňová mechanická převodovka se mně velmi dobře řadila, přední kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a zadní bubnové s regulací brzdného tlaku podle zatížení zadních kol jsou dostatečně účinné. Diferenciál má omezenou svornost. Kratší druhou řadící pákou lze elektricky zařazovat pohon na všechna čtyři kola, popřípadě volit pomalejší převod (4x4Low). Přední nájezdový úhel je 35 stupňů, zadní 28. Maximální úhel náklonu má Ford Ranger 49 stupňů a hloubku brodění 45 cm. Uvedené hodnoty spolu s náhonem na všechna kola umožňují bezproblémovou jízdu vozem i těžkým terénem.

Základní cena testovaného vozu Ford Ranger s menší kabinou Stretch Cab je 622 131 Kč bez DPH a s pětisedadlovou kabinou Double Cab 712 295 Kč. Výbava na přání umožňuje zakoupit mimo jiné za 78 tisíc Kč výbavu SVP Royal, která obsahuje hliníková kola, boční stupátka, přední a zadní blatník s chromovanou lištou. Plastiková podlaha ložného prostoru stojí 9 tisíc Kč, příplatek za metalízu 13 tisíc Kč, CD přehrávač 6 tisíc Kč a navigační systém 78 tisíc Kč. Za prvé čtvrtletí roku 2001 bylo prodáno na našem trhu 16 těchto užitkových vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.