O pořadí na startu mistrovství světa vozů GT nerozhodují ani tak kvalifikační tréninky, ale tzv. „superpole“, do kterého postupuje šest nejrychlejších vozů GT a šestice z kategorie N-GT. Pole position si vybojovala posádka vedená Paulem Belmondem (Chrysler Viper) před Christophem Bouchutem na stejném voze, ale z konkurenční stáje Labre-Chereau a svým týmovým kolegou Derichebourgem. Čtvrtý čas zajel Tomáš Enge, který se tak stal s Porsche GT3-R nejrychlejším mužem kategorie N-GT. K tomu mu nejvíce pomohla suchá trať, když většina soupeřů se pokoušela zajet nejlepší čas už na mokrém povrchu. Ten naopak nesvědčil vítězi prvního závodu Jamie Caropbell-Walterovi, který skončil až devátý.
Po celý víkend vládly v Brně doslova zimní podmínky a také vlastní závod začínal za deště. Nejlépe odstartoval Belgičan Anthony Kumpen (Chrysler Viper) z Belmondovy stáje a hned začal ujíždět svým soupeřům Vossemu a Hezemansovi, loňskému vítězi z Brna, který se dopředu propracovával z třinácté pozice. Naopak Bouchut měl zpočátku hodně starostí, aby na mokru udržel svého Vipera na trati. Jenže jak se ukázalo, Kumpen odstartoval předčasně a byl potrestán „stop & go“. Navíc jej začaly provázet technické problémy, které jej postupně odsunuly až ke konci první desítky. Skvěle jedoucí Michael Hezemans (Chrysler) se dostal do čela a postupně začal se svým kolegou, teprve devatenáctiletým Jeromem Bleekemolem ujíždět soupeřům. Tón závodu udávaly Chryslery Viper, teprve čtvrtý jezdil Campbell-Walter s Listerem a dvě Ferrari 306 Naspettiho a Dueze. Tomáš Enge se v úvodních kolech držel kolem 7. až 10. místa, což znamenalo vedoucí pozici v N-GT.
V závěru začala trať osychat a jezdci začali zajíždět do boxů k přezutí pneumatik. A to byl rozhodující okamžik celého závodu. Při poslední výměně vsadil holandský tým na jistotu a pneumatiky typu intermedia, zatímco Bouchut a Vosse nasadili slicky. Pořadí na čele se tak několikrát vyměnilo a vedení se ujali Francouzi Bouchut a Belloc, když Hezemens musel čtvrt hodiny před cílem ještě jednou do boxů k výměně pneumatik, neboť trať zcela oschla. První tři příčky tak obsadily v Brně Chryslery Viper.
Vynikající výkon podal nestárnoucí Dieter Quester, který dobře pamatuje ještě starý okruh. S Italem Riccitellim uhájili na Porsche GT3-R vítězství v N-GT před Terreinem a Pescatorim na Ferrari 360 Modena. V této skupině obsadili Enge s Malchárkem nakonec sedmou příčku (18. celkově), když jejich kolegové Maděryč a Brown skončili patnáctí.
Výsledky:
1. Bouchut – Belloc | Chrysler Viper |
2. Vosse – Derichebourg | Chrysler Viper |
3. Hezemans – Bleekemolen | Chrysler Viper |
4. Campbell/Walter – Dean | Lister |
5. Naspetti Schiattarella | Ferrari 360 Modena |
6. Duez – Blieninger | Ferrari 360 Modena |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií