Zkušený německý pilot Bernd Mayländer má za sebou už hezkou řádku startů včetně padesáti závodů DTM a šestnácti startů v mistrovství světa GT, vše na vozech s třícípou hvězdou ve znaku. Kariéru začal před jedenácti lety na vozech Porsche, kterým byl prakticky věrný až dosud. V roce 1994 vyhrál Porsche Cup a o rok dříve se podílel na vítězství také při 24 h na Nürburgringu. Letos má v plánu všech devět závodů DTM a v roli řidiče Safety Caru také všechny Velké ceny. „Člověk se opravdu hodně nacestuje, ale nestěžuji si. Obě práce jsou velice příjemné“, přiznává Mayländer. Předevčírem Austrálie, včera Itálie, dnes Malajsie, mezitím Mallorca a zítra Hockenheim. Tak vypadá život profesionála. Mayländer pendluje z jednoho kontinentu na druhý a zpátky, tam a sem, mezi F1 a DTM. Nestěžuje si, vždyť si to sám zvolil a proto ani nepropadá stresu.
A jak vypadá jeho týden? Ve středu odlet do Melbourne k první Velké ceně („Raději bych tam celý závod prostál v boxech, než abych musel na trať kvůli tragédii“). V neděli večer zpátky do Německa a přes Frankfurt do Říma. V pondělí večer příjezd na okruh Vallelunga, kde do čtvrtka testuje Mercedes. Ve čtvrtek večer už sedí v letadle mezi Římem a Milánem, odtud autem do Ascony, kde přespí, aby druhý den pokračoval do rodného Schorndorfu k rodičům. V pátek už zase odlétá z Frankfurtu do Palma de Mallorca a účastní se fitnes tréninku společně s ostatními jezdci Mercedesu. Ten ukončí o dva dny dřív, aby ve čtvrtek stihl letadlo z Frankfurtu do Kuala Lumpur, odkud se hned po závodě vrací zpět do Německa a pokračuje na Hockenheim k dalšímu testování.
Přestup do 450 k silného Mercedesu nebude Mayländerovi, který v posledních dvou letech startoval v Porsche Cupu, dělat žádné problémy, naopak 29letý pilot je z vozů nové generace s pohonem zadních kol doslova unešen: „To jsou absolutně čistokrevné závodní vozy. Už dnes dosahujeme časů z roku 1995. Při testování zajel Alzen na malém Hockenheimu čas 1.00.58, zatímco Franchitti dosáhl při pole position 1.01.07. Je neuvěřitelné, jaký pokrok udělaly podvozky. Zatímco dnešní vozy DTM se musí obejít bez elektronických systémů jako je ABS, kontrola trakce či aktivní podvozky, kterými byly vybaveny tehdejší automobily DTM, Opel a Alfa Romeo navíc sázely ještě na pohon všech kol. V nových cestovních vozech hraje velkou roli zkušenost řidiče. Vozy se musí řídit přesně a s citem.“
Tento víkend se už kolotoč formule 1 přemístí do Evropy, což bude sice pro Mayländera jednodušší, ale přesto třeba od srpna do října nemá ani jeden z deseti víkendů volný. Nebezpečí, že nebude někdy někde včas si nepřipouští. Cesty si totiž organizuje sám. „Jedině tak jsem si jist, že vždy dojedu tam, kde mám být“.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií