Už jen necelé dva týdny chybí do startu prvního letošního závodu desetidílného seriálu DTM, neboť už 22. dubna jsou na „malém“ Hockenheimu na programu první dvě jízdy. Oproti loňskému roku se již nepojedou na 45 minut, ale první měří pouhých 35 km, po ní následuje pětadvacetiminutová pauza a hlavní závod na 100 km, okořeněný povinnou výměnou pneumatik v boxech. Také tréninkový program doznal malé změny. Po dvou volných trénincích následuje kvalifikační (45 minut), při němž smí jezdec absolvovat pouze dvanáct okruhů, jako ve formuli 1.
Zatímco Mercedes Benz a Audi avizovaly složení svých týmů už hodně dopředu, tak Opel oznámil obsazení posledních dvou volných míst až „v hodině dvanácté“. Těmi šťastnými jsou Belgičan Yves Olivier (23), který pojede v týmu Phoenix vedle zkušeného Reutera a Němec Michael Bartels, který startoval s Oplem už v minulém roce. Naproti tomu Belgičan pojede DTM poprvé.
„Svůj talent Olivier dokázal už ve formuli 3 s Oplem Dallara. Přechod na cestovní vůz by mu neměl dělat problémy, což ostatně prokázal loni junior Scheider“, komentuje příchod třiadvacetiletého Oliviera šéf týmu Volkek Strycek. Olivier začínal svoji kariéru před deseti lety, v letech 1996 – 99 jezdil německou F3 a loni se zúčastnil F3000. Zatímco pojede s loňskou ex-Reuterovou Astrou, tak Bartels dostal k dispozici provedení roku 2001. „Jsem šťastný, že jsem opět v rodině Opel, neboť DTM považuji za nejlepší sérii. Kromě F1“, tolik Bartels, pro kterého se místo uvolnilo vlastně až odchodem juniora Schulze, který se na DTM necítí zatím dost vyzrálý.
Soukromý tým Abt Sportsline dorazil na presentaci se zbrusu novým vozem Audi TT-R. „Pracovali jsme ve dne v noci. Změny v předpisech potřebovaly svůj čas a proto jsme ve skluzu. Máme před sebou však ohromnou motivaci. Chceme bojovat na špici“, prohlásil Christian Abt.
Do DTM nastoupí dvaadvacet jezdců (během roku možná přibudou ještě další), z nichž polovina má na svém kontě jeden nebo více titulů z nejrůznějších mezinárodních šampionátů. Jedním z nich je úřadující mistr Bernd Schneider, vítěz DTM/ITC 95 a mistr FIA-GT 97. Patří i letos k největším favoritům a právě na jeho skalp si brousí zuby vítězové z Le Mans Manuel Reuter a Joachim Winkelhock.
Při oficiálním testování také Schneider zajel nejrychlejší čas, když byl o pár tisícin sekundy rychlejší než nováček Albers. Trio Mercedesů na špici zkompletoval Mayländer z týmu Olafa Mantheye. Oply se během tréninků zrychlovaly až skončily na 4. a 5. místě v pořadí Winkelhock, Reuter. O jednu sekundu se zlepšil i Scheider a skončil sedmý před Alzenem.
Všech deset závodů budou střídavě v přímých přenosech vysílat německé stanice ARD a ZDF, které si pro komentování zajistili Klause Ludwiga a Klause Niedzwiedze.
Startovní listina:
1. Schneider Bernd (D) | Mercedes Benz CLK |
2. Dumbreck Peter (GB) | Mercedes Benz CLK |
3. Winkelhock Joachim (D) | Opel Astra V8 Coupé |
4. Scheider Timo (D) | Opel Astra V8 Coupé |
5. Alzen Uwe (D) | Mercedes Benz CLK |
6. Fässler Marcel (CH) | Mercedes Benz CLK |
7. Reuter Manuel (D) | Opel Astra V8 Coupé |
8. Olivier Yves (B) | Opel Astra V8 Coupé |
9. Mayländer Bernd (D) | Mercedes Benz CLK |
10. Huisman Patrick (NL) | Mercedes Benz CLK |
11. Bartels Michael (D) | Opel Astra V8 Coupé |
14. Jäger Thomas (D) | Mercedes Benz CLK |
15. Albers Christijan (NL) | Mercedes Benz CLK |
16. Menu Alain (CH) | Opel Astra V8 Coupé |
17. Haupt Hubert (D) | Opel Astra V8 Coupé |
18. Abt Christian (D) | Audi TT-R |
19. Aiello Laurent (F) | Audi TT-R |
20. Mamerow Peter (D) | Opel Astra V8 Coupé |
22. Ekström Mattias (S) | Audi TT-R |
23. Tomczyk Martin (D) | Audi TT-R |
24. Lamy Pedro (P) | Mercedes Benz CLK |
42. Turner Darren (GB) | Mercedes Benz CLK |
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas