Cesťáky se vrací do Brna

Po mnoha letech přivítá brněnský okruh opět hodnotný šampionát cestovních automobilů a to dokonce v podobě Mistrovství Evropy.

Populární evropský šampionát se jel na staré trati naposledy v roce 1986, o rok později se v podobě jediného ročníku mistrovství světa přestěhovaly cestovní vozy na nový Masarykův okruh. V letech 1990 až 92 zavítalo do Brna ještě německé DTM a od té doby jsme tady prakticky žádný významný závod „cesťáků“ neviděli. Až letos se začíná možná blýskat na lepší časy. O velikonocích se zde totiž pojede, pod záštitou televizní společnosti Eurosport, druhý podnik ME cestovních vozů a také MS vozů GT, které se u nás představilo již loni na podzim.


Cestovní vozy jsou rozděleny do dvou kategorií, první tvoří výkonné speciály superturismo, druhou pak finančně méně nákladné „tzv. super produktion“, což jsou v podstatě dvoulitrové sériové automobily skupiny N s větším rozsahem povolených úprav. Superturismo absolvuje dvě závodní jízdy na 50 km, superprodukční vozy pojedou jeden závod na 70 km.


V předběžné startovní listině najdeme zatím 28 jezdců na vozech třídy superturismo (Alfa Romeo 156, Honda Accord, Nissan Primera, Audi A4 quattro, Opel Vectra, BMW 320i, Volvo S40) a 32 pilotů třídy „superproduktion“ (BMW 320i, Alfa Romeo 156 a 147, Nissan Primera, Honda Accord a Integra, Opel Astra, Renault Clio, Ford Focus).


K největším favoritům budou patřit bezpochyby Italové Fabrizio Giovanardi, Nicola Larini (Alfa), Gabriele Tarquini (Honda), Roberto Colciago (Audi), De Lorenzi (BMW). Překvapit by mohli i Švéd Jan Nilsson (Volvo) či Francouzi Fabrice Walfisch (Honda) či Eric Cayrolle (BMW).


Také ve „slabší“ divizi najdeme řadu zajímavých jmen. Jen namátkou jmenujme vynikajícího Holanďana Petera Koxe (BMW), Italy Giannini Morbidelli, Stefano Gabellini (BMW), bývalého norského rallycrossového jezdce Tommy Rustada (Nissan) či Němce Normana Simona (BMW), Marco Wernera (Opel Astra) nebo Petera Funke (Ford Focus). Evropský šampionát, který začíná v neděli 1. dubna na Monze má na programu celkem deset závodů v Rakousku, Maďarsku, Německu, Belgii, Anglii, Francii, Španělsku a Portugalsku.

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Alfa Romeo Racing ORLEN a Acer pokračují v inovacích

Alfa Romeo Racing ORLEN a Acer pokračují...

Alfa Romeo Racing ORLEN bude mít před začátkem sezóny 2020 high-tech podporu v podobě oficiálního partnerství s předním světovým hráčem v IT technice, společností Acer. Společnost Acer,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGENDY 2018 PŘEDSTAVILY HVĚZDY SLAVNOSTI

LEGENDY 2018 PŘEDSTAVILY HVĚZDY...

Dvacet oceněných exponátů Volba poroty složené z členů organizačního výboru Výjimečné automobily z historie i současnosti Letošní jubilejní 5. ročník ojedinělé automobilové slavnosti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Autosalon Ženeva 2016 – Alfa Romeo Giulia – VIDEO

Autosalon Ženeva 2016 – Alfa Romeo...

Podívejte se na rozhovor s Jankou Konečnou, PR manažerkou FCA a shlédněte unikátní záběry směrované přímo do stáje značky Alfa Romeo, která v těchto dnech prezentuje své největší novinky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrábějte autoklíče jako profesionálové

Vyrábějte autoklíče jako profesionálové

Pokud se zabýváte výrobou autoklíčů, pak jistě máte zkušenost se zničenými či poškozenými klíči. V případě, že byl klíč poškozený, bylo dříve nutné vyrobit celý klíč znovu, i...