Podle studií prý denně podvědomě registrujeme asi pět tisíc firemních log. Některá z nich jsou už zavedená a důvěrně známá, jiná jsou docela mladá a své místo si teprve hledají. Které logo je ale to opravdu nejznámější, nejcennější?
Na tuto otázku hledala odpověď redakce renomovaného ekonomického magazínu R.O.B, který je součástí největší kanadské mediální a informační agentury Globe and Mail. Redaktoři magazínu R.O.B. si přizvali na pomoc své kolegy z britského Financial Times a společně se světovými kapacitami z oblasti designu, reklamy, médií, kultury i hospodářství pak sestavili žebříček padesáti nejproslulejších a nejhodnotnějších firemních log.
Světovým logem se stal Bibendum, důvěrně známý zavalitý panáček, maskot pneumatikářského koncernu Michelin. Na druhém místě skončilo logo londýnské podzemní dráhy, které v roce 1906 vytvořil dopravní inženýr Frank Pick. Na bronzový stupínek znalci umístili logo Červeného kříže, které si zvolil lékařský personál během zasedání svého dobročinného sdružení v Ženevě v roce 1863. Jako čtvrté se umístilo logo firmy Nike, které vedení společnosti Nike zakoupilo v roce 1971 od nejmenovaného designéra za pouhých 35 dolarů. Pátým logem světa se stalo označení VW automobilky Volkswagen. Toto označení i symbol si pro označení nově vznikající automobilky v roce 1938 zvolil geniální konstruktér Ferdinand Porsche.
Vznik některých opravdu proslulých značek, starých třeba sto i více let, byl však často spojen s náhodou, okamžitou inspirací našich prapředků. Podobně tomu bylo i v případě panáčka Bibendum koncernu Michelin. V roce 1894, pět let po založení své firmy, mají za sebou bratři Douard a André Michelinovi první obchodní úspěchy se svým převratným vynálezem – cyklistickou pneumatikou oddělitelnou od kostry kola. Tento princip se osvědčil, závodníci na Michelinech sbírali jeden vavřín za druhým a obchody se rozjížděly. V tomto roce vystavuje Michelin své pneumatiky na Světové koloniální výstavě v Lyonu. Z reklamních důvodů (a prý i z nedostatku místa) postavil vedoucí stánku Michelin v expozici pneumatiky do dvou vysokých sloupů. Edouard Michelin se svěřil svému bratrovi: „Kdyby to mělo ruce, vypadalo by to jako nějaký človíček“. Svůj nápad konzultoval s reklamním kreslířem „O´Galopem“, který hned připravil několik pracovních náčrtků reklamy s podobou zavalité postavičky – prapředkem pozdějšího Bibenda.
Ještě čtyři roky však bratři Michelinové tuto myšlenku rozpracovávali, než se v dubnu roku 1898 panáček Bibendum v plné parádě představil v nové reklamní kampani firmy Michelin. Od té doby prodělal řadu kosmetických úprav, zakulacoval se nebo hubnul podle převládajících trendů, ale dnes by šlo jen těžko najít kousek naší planety, kde by sympatického tlouštíka neznali.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií