Úvodní soutěž skončila dle očekávání vítězstvím Romana Kresty a Jana Tománka s továrním automobilem Škoda Octavia WRC. Jeli pěkně, dravě a v současné době disponují nejlepší technikou, kterou můžeme u nás vidět. Mechanici museli sice měnit převodovku, ale zvládli to za 22 minut, zatímco u předchozího provedení potřebovali 45 minut. Vůz je zcela identický s modelem, s nímž Schwarze a Thiry startují nyní ve Španělsku, dokonce měl ještě o 5 koní navíc. Kresta je také už pěkně rozjetý, pravidelná účast na trénincích světových rallye je vidět.
Hodně kilometrů najezdil také Tomáš Hrdinka, ale léčení zraněné ruky, které utrpěl v Hauglandově škole, je přeci jen vážnější než si bývalý autokrosař původně jen myslel. K dispozici má dvě Subaru Impreza WRC, i když jedno bude po Šumavě vyžadovat pořádnou opravu. Jeho vozy byly vyrobeny zhruba před třemi roky, tedy stejně jako Trajboldův Ford Focus WRC postavený pro Colina McRae. Trajbold s ním absolvuje celou domácí sezonu a vyloučeny nejsou ani starty v okolních zemích. Podle slov Romana Vaškůje , který zapůjčení vozu Jolly Clubu organizoval, by se mohl během roku objevit také v poslední verzi tohoto vozu.
Jan Trajbold jun. už zdaleka není jediným synem slavného soutěžáka, protože jablko nespadlo daleko od stromu ani u Trojanů, tam spadly hned dvě, u Pechů, Vojtěchů, Kopeckých, Křečků, Jandíků či Valoušků Právě poslední dva jmenovaní naznačili na Šumavě, že by se mohli prosadit mezi nejlepší. Oba jdou nenápadnou, ale zato velice systematickou cestou nahoru od sériové Hondy Civic. Miroslav Jandík startuje druhou sezonu s Mitsubishi Lancer skupiny N a vzhledem k tomu, že jezdí na rady do Rakouska ke Stohlovi, potom není divu, že disponuje kvalitní technikou. Na Šumavě vyhrál skupinu N a celkově dojel sedmý. Junior Pavel Valoušek usedl teď poprvé do kitové Škody Felicia po vrchaři Brůzlovi a dojel druhý ve třídě do 1400 ccm.
I mezi spolujezdci najdeme syny slavných otců – Filip Schovánek navigoval Jana Klokočku, Štěpán Palivec pak Tomáše Vojtěcha.
Vzhledem k úpadku okruhového sportu i jiných disciplín přestoupila řada jezdců do rallye, které se těší značné popularity i pozornosti médií. Loni zkoušel soutěže Tomáš Vojtěch, letos jde v jeho stopách bratr Štěpán, oba s Toyotami Celica GT-Four. Zatím zvládají spíš krátké rallysprinty než klasické dvoudenní rallye. Ty jsou zatím nad jejich síly. První rallye v životě si vyzkoušel jaké Jan Kopecký, vítěz poháru Škoda pick-up a Fiesta. S přestavěnou okruhovou Octavií a spolujezdcem Janem Vodehnalem (pamětníci se ještě dobře pamatují na jeho otce, který závodil s Moskvičem). I přes výlet mimo trať obsadil čtvrtou příčku ve Formuli 2. Okruhového Peugeota 306 Maxi od Vojtěchů přebudoval také rallycrossový šampion Jaroslav Kalný, ale pro technickou poruchu se daleko nedostal. Během roku se chce do rallye vrátit také jeho reprezentační kolega Jiří Jirovec se soukromou Škodou Octavia WRC.
Rallye v posledních letech přitahují ohromné množství diváků a nejinak tomu bylo i na Šumavě. Atraktivní místa byla doslova obsypána tisícovkami nadšenců z celé republiky. A oblasti, kudy vedla rallye byly na pokraji dopravního kolapsu. Jenže bohužel ne všichni se chovají na silnici ukázněně a snaží se napodobovat mistry volantu. Zvláště nedodržování rychlosti a předjíždění v zakázaných úsecích je na denním pořádku. A tak není divu, že během rallye došlo i k několika dopravním nehodám, při nichž zemřeli čtyři mladí lidé z Kroměřížska, když s Peugeotem spadli do Otavy.
Rallye jsou právem považovány za královnu automobilového sportu a posledním odvětvím rychlých kol, kdy si diváci mohou „osahat“ stroje z bezprostřední blízkosti. Ale všichni, kteří se jezdí na rallye dívat, by si měli uvědomit, že ani sebe víc atraktivnější jízda Trinera, Sibery, Kresty, Doláka, Trojana, Pecha a dalších nemůže nahradit zmařený život.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů