450 910 vyrobených vozů v roce 2000, to znamenalo zvýšení výroby oproti roku 1999 o 21,5 %. Z vyrobených aut bylo 175 780 Fabií, 153 790 Octavií, 116 818 Felicií a 4 522 VW Caddy. Průměrná denní výroba v roce 2000 byla 1 810 vozů, z toho v Mladé Boleslavi 1 162, ve Vrchlabí 339, v Kvasinách 172 a v polském závodu v Poznani 137 vozů. Od roku 1991, kdy Škoda Auto vyráběla 172 074 vozů ročně, se výroba zvýšila téměř trojnásobně.
V roce 2000 byla zahájena výroba Fabia Combi, v letošním roce pak Fabia Sedan. Výroba modelů Felicia včetně všech jejich užitkových modifikací bude ukončena v prvním pololetí letošního roku, původní záměr byl ukončit ji již v dubnu. Dá se předpokládat, a dosavadní úspěšný prodej Fabií i Fabií Combi to potvrzuje, že odbyt Fabií v roce 2001 a dalších letech nahradí v plném rozsahu úbytek odbytu letos ukončované výroby modelů Felicií.
Exportovanými vozy v hodnotě 112,2 miliardy Kč dosáhla Škoda v roce 2000 podíl 9,9 % na exportu ČR. Významně se zvýšil export v Německu, kde se prodalo celkem 65 219 vozů (+ 16 %) stejně tak jako ve Velké Britanii, kde se prodalo 30 509 vozů (+ 32%), dále v Itálii na 23 005 vozů (+17 %), ve Španělsku na 14 834 vozů (+ 13 %), v Rakousku na 19 466 vozů (+22 %), ve Švédsku na 18 827 vozů (+9 %) a v Nizozemí na 6 200 vozů (+51 %). Ze všech osobních vozů prodaných na Slovensku bylo 57,2 % značky Škoda (32 095). V Polsku bylo prodáno 39 326 vozů Škoda. Dále exportovala Škoda vozy do Maďarska, Chorvatska, Bosny a Hercegoviny, Ruska, Ukrajiny, Rumunska, Turecka a Izraele.
V České republice si značka Škoda Auto růstem prodeje o 6,5 % na 80.882 vozů a zvýšením podílu z 49,6 % na 52,7 % posílila vedoucí postavení na našem trhu.
V roce 2000 Škoda Auto nakoupila výrobní materiál celkem za 91,1 miliardy Kč (1999: 66,1 miliardy Kč). Na dodavatele z České republiky z toho připadlo 66,5 % zakázek (1999: 64,6 %), přičemž počet dodavatelů z tuzemska vzrostl meziročně o 30 na 309 firem. Tuzemský dodavatelský průmysl získává tak díky propojení s mezinárodními partnery nové zakázky od značky Škoda i dalších automobilek a přispívá k úspěchu tuzemského automobilového průmyslu.
Škoda Auto potvrdila svou orientaci na další perspektivu firmy, když pokračovala ve vysoké míře investic (10,2 % z obratu) do nových produktů a s nimi spojených struktur, jako jsou investice do nové modelové řady Fabia a nového závodu na výrobu motorů. Tyto investice dosáhly výše 13,2 miliard Kč a ve srovnání s předchozím rokem vzrostly o 23,7 %.
Výrobním úkolům a potřebě nadále zvyšovat produktivitu byl přizpůsoben stav personálu. K 31. 12. 2000 Škoda Auto zaměstnávala celkem 25 821 pracovníků, což je o 17,3 % více než v roce 1999..
Růst prestiže a image tradiční značky Škoda ukázala designová studie Montreaux, která byla jako studie vozu vyšší střední třídy přijata na mezinárodním autosalonu v Ženevě mimořádně příznivě a ukazuje dynamický potenciál a dobrou perspektivu Škoda Auto.