Na rozdíl od současných sériových vozidel, které jsou zpravidla produktem mnoha inženýrů, designérů stejně jako počítačových programů a moderních technologií, byl vítězný automobil světového šampionátu v roce 1959 „dítětem“ jednoho muže, Brita E. J. (Ted) Cuttinga. Ten byl svého času sám odpovědný za vývoj motoru i podvozku vozu Aston Martin DBR1 a za jeho účast v závodech.
Po debutu úspěšného Mercedesu 300 SLR v roce 1955 bylo jasné, že pokud chce být Aston Martin v příštích letech konkurenceschopný, tak musí postavit zbrusu nový automobil. Už v červnu 1955 začal „Ted“, který působil v podniku od roku 1949 a podílel se na vývoji modelů DB2 a DB3S, s prací a během devíti měsíců od prvních nákresů se stal vůz skutečností.
Nosnou konstrukci tvořil příhradový trubkový rám, první u vozu Aston Martin v kombinaci se zkrutnou tyčovou pružinou přední nápravou, nápravou De Dion vzadu a pohonem typu transaxle navrženým Davidem Brownem. Tehdy bylo postaveno pouhých pět kusů DBR1, které se dochovaly do současnosti, přičemž tři se ještě objevují na závodních tratích.
Objem šestiválcového motoru byl pro sezónu 1957 zvýšen z 2.5 litru na 3.0 litru, čímž vzrostl výkon z 162 kW (220 k) na více než 184 kW (250 k) a největší rychlost dokonce na 272 km/h. V roce 1959 obsadily tyto „sporťáky“ zásluhou dvojice Salvadori – Shelby a Trintignant – Frere první dvě místa v závodě 24 hodin Le Mans a následně i světový titul. V letech 1956 až 59 dosáhly tovární automobily Aston Martin DBR1 ve čtrnácti závodech osmi vítězství a čtyři druhá místa. A k tomu potřebovala britská značka pouhých pět zmíněných vozidel.
Jako vzpomínku na slavné vítězství připravil Aston Martin limitovanou sérii zvláštního modelu V8 Vantage „Le Mans“. S výkonem 410 kW (550 k) nebo dokonce 450 kW (600 k) je třikrát silnější než tehdejší vítězný Aston Martin DBR1. Tyto výkony katapultují osmiválec 5.3 s dvěma turbodmychadly na 100 km/h za 3,9 s, přičemž za 9,9 s překračuje hranici 160 km/h a ručička rychloměru překonává hranici 320 km/h. Ještě dodáváme, že točivý moment má hodnotu 745 N.m, resp. 820 N.m při 4000 ot./min. Takové hodnoty si pochopitelně vyžadují závodní brzdové obložení, ABS a vnitřně chlazené brzdové kotouče, vpředu šestipístové, vzadu čtyř.
Nastavitelné tlumiče na přední a zadní nápravě umožňují individuální vyladění podvozku podle přání zákazníka. Každé 2+2místné jubilejní vozidlo je osazeno plaketou se jménem majitele.