Jubilejní 100.start ve světové rallye nemohl Fin Mäkinen oslavit jinak, než v pořadí 22.vítězstvím. Ačkoliv se dva dny držel na čele, nakonec musel o prvenství tvrdě bojovat až do cíle poslední zkoušky.
Portugalská rallye nezačala vůbec dobře pro vozy Škoda. Ještě před startem, při zkušebním testu začala hořet Schwarzova Octávie WRC, kterou mu pomáhal uhasit i Delecour. Jakoby tato předzvěst signalizovala něco špatného. V úvodním diváckém prologu, který vyhrál Mäkinen, obsadili Thiry a Schwarz 8. a 15.příčku a to bylo všechno, co naše značka v Portugalsku předvedla. Už na přejezdu z této zkoušky vzdal Thiry pro potíže s elektronikou a hned v příštím úseku se s rallye rozloučil i Schwarz. Nebyli však jediní, kteří první etapu nedokončili, za chvíli je následovali mj. Solberg (Subaru – závěs kola), McRae (Ford – motor), Loix (Mitsubishi – havárie). Ztrácel i Martin (Subaru), který ztratil drahocenné sekundy nejdříve dvěma defekty a poté jen tak tak zabránil střetu s krávou.
Náročné podmínky prvního dne zvládl nejlépe Mäkinen, který jej ukončil s náskokem 26 sekund před svým krajanem Rovanperou s Peugeotem. „Měli jsme hodně štěstí. Na čtvrté zkoušce jsme o kámen prorazili pneu a poškodili řízení. Naštěstí jsme mohli pokračovat dál, ale kvůli chladnému počasí systém mousse správně nefungoval a auto se přetáčelo“, stěžoval si Fin. Třetí Carlos Sainz ztrácel na druhého Rovanperu devět sekund.
Většina pilotů si stěžovala na velice rozbahněnou trať, situaci nejlépe vystihl právě Sainz: „V takových podmínkách jsem ještě nejel. Člověk musí bojovat, aby vůz vůbec udržel na cestě. Ještě že pořadatelé zrušili 6. a 7.příčku. Sanitka by v případě nehody bahnem vůbec neprojela a helikoptéry nemohly pro silnou mlhu létat“.
V první zkoušce druhého dne skončila rallye pro Rovanperu, když poškodil závěs kola. Škodu sice poopravil, ale motor šel jen na tři válce a to byl konec. Jinak se během etapy nic zvláštního nepřihodilo, odstoupil pouze Martin a v závěru zrychlil Sainz natolik, že se k vedoucímu Mäkinenovi přiblížil na pouhých 13 sekund, čímž mu připravil bezesnou noc.
Do konce soutěže zbývaly tři zkoušky poslední etapy, když Sainz pokračoval v útoku a prvních dvou eliminoval ztrátu a šel do vedení s náskokem 0,3 sekundy. V posledním úseku vsadil Mäkinen vše na jednu kartu a porazil Sainze o 8,9 sekundy. Třetí dojel úřadující mistr světa Marcus Grönholm s Peugeotem 206 WRC.
Výsledky:
1. Mäkinen – Mannisenmäki | Mitsubishi Lancer | 3.46.42,1 |
2. Sainz – Moya | Ford Focus WRC | + 0.08,6 |
3. Grönholm – Rautiainen | Peugeot 206 WRC | + 2.55,6 |
4. Burns – Reid | Subaru Impreza WRC | + 3.24,3 |
5. Delecour – Grataloup | Ford Focus WRC | + 10.06,8 |
6. A. McRae – Senior | Hyundai Accent WRC | + 12.08,4 |
7. Eriksson – Parmander | Hyundai Accent WRC | + 13.32,5 |
8. Auriol – Giraudet | Peugeot 206 WRC | + 16.08,6 |
9. Laukkanen – Lindström | Toyota Corolla WRC | + 16.35,9 |
10. Hagström – Gardemeister | Toyota Corolla WRC | + 19.32,5 |
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů