Rallye Portugalsko: Na bláto je Mäkinen

Zabahněnou třetí soutěž světového šampionátu vyhrál čtyřnásobný světový šampion Tommi Mäkinen s Mitsubishi Lancer Evo VII a usadil se tak na čele průběžné klasifikace.

Jubilejní 100.start ve světové rallye nemohl Fin Mäkinen oslavit jinak, než v pořadí 22.vítězstvím. Ačkoliv se dva dny držel na čele, nakonec musel o prvenství tvrdě bojovat až do cíle poslední zkoušky.


Rallye Portugalsko: Na bláto je Mäkinen

Portugalská rallye nezačala vůbec dobře pro vozy Škoda. Ještě před startem, při zkušebním testu začala hořet Schwarzova Octávie WRC, kterou mu pomáhal uhasit i Delecour. Jakoby tato předzvěst signalizovala něco špatného. V úvodním diváckém prologu, který vyhrál Mäkinen, obsadili Thiry a Schwarz 8. a 15.příčku a to bylo všechno, co naše značka v Portugalsku předvedla. Už na přejezdu z  této zkoušky vzdal Thiry pro potíže s elektronikou a hned v příštím úseku se s rallye rozloučil i Schwarz. Nebyli však jediní, kteří první etapu nedokončili, za chvíli je následovali mj. Solberg (Subaru – závěs kola), McRae (Ford – motor), Loix (Mitsubishi – havárie). Ztrácel i Martin (Subaru), který ztratil drahocenné sekundy nejdříve dvěma defekty a poté jen tak tak zabránil střetu s krávou.

Náročné podmínky prvního dne zvládl nejlépe Mäkinen, který jej ukončil s náskokem 26 sekund před svým krajanem Rovanperou s Peugeotem. „Měli jsme hodně štěstí. Na čtvrté zkoušce jsme o kámen prorazili pneu a poškodili řízení. Naštěstí jsme mohli pokračovat dál, ale kvůli chladnému počasí systém mousse správně nefungoval a auto se přetáčelo“, stěžoval si Fin. Třetí Carlos Sainz ztrácel na druhého Rovanperu devět sekund.


Většina pilotů si stěžovala na velice rozbahněnou trať, situaci nejlépe vystihl právě Sainz: „V takových podmínkách jsem ještě nejel. Člověk musí bojovat, aby vůz vůbec udržel na cestě. Ještě že pořadatelé zrušili 6. a 7.příčku. Sanitka by v případě nehody bahnem vůbec neprojela a helikoptéry nemohly pro silnou mlhu létat“.


V první zkoušce druhého dne skončila rallye pro Rovanperu, když poškodil závěs kola. Škodu sice poopravil, ale motor šel jen na tři válce a to byl konec. Jinak se během etapy nic zvláštního nepřihodilo, odstoupil pouze Martin a v závěru zrychlil Sainz natolik, že se k vedoucímu Mäkinenovi přiblížil na pouhých 13 sekund, čímž mu připravil bezesnou noc.


Do konce soutěže zbývaly tři zkoušky poslední etapy, když Sainz pokračoval v útoku a prvních dvou eliminoval ztrátu a šel do vedení s náskokem 0,3 sekundy. V posledním úseku vsadil Mäkinen vše na jednu kartu a porazil Sainze o 8,9 sekundy. Třetí dojel úřadující mistr světa Marcus Grönholm s Peugeotem 206 WRC.

Výsledky:

1. Mäkinen – Mannisenmäki Mitsubishi Lancer 3.46.42,1
2. Sainz – Moya Ford Focus WRC + 0.08,6
3. Grönholm – Rautiainen Peugeot 206 WRC + 2.55,6
4. Burns – Reid Subaru Impreza WRC + 3.24,3
5. Delecour – Grataloup Ford Focus WRC + 10.06,8
6. A. McRae – Senior Hyundai Accent WRC + 12.08,4
7. Eriksson – Parmander Hyundai Accent WRC + 13.32,5
8. Auriol – Giraudet Peugeot 206 WRC + 16.08,6
9. Laukkanen – Lindström Toyota Corolla WRC + 16.35,9
10. Hagström – Gardemeister Toyota Corolla WRC + 19.32,5

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...