Nový motor 2,8HDI má systém Common Rail – palivo je vstřikováno do spalovacího prostoru jednotlivých válců vysokotlakým čerpadlem, čímž je zajištěno velmi jemné rozprášení paliva a tím docílena i menší spotřeba o cca 10 % a současně snížen obsah emisí ve výfukových plynech.
Nový vznětový motor má podle údajů výrobce nejvyšší výkon 127 k (94 kW) při 3 600 ot/min a nejvyšší točivý moment 300 Nm dosahuje již při 1 800 ot/min. Byl jsem mile překvapen akcelerací tohoto vozu: motor ihned a ochotně reagoval na můj požadavek zrychlení a to jak při nízkých tak i při vyšších otáčkách. Při rychlosti 130 km/hod na dálnici při zařazené páté rychlosti měl motor necelé 3000 ot/min a lehce bez podřazení zdolával i stoupání. Významná je i nízká spotřeba tohoto minibusu – kombinovanou spotřebu během testu jsem naměřil pod 9 l/100 km. Nízká spotřeba tak rozměrného vozu byla jistě ovlivněna skutečností, že při testování jsem jezdil sám nebo s jedním spolujezdcem a bez zavazadel. Na druhé straně jsem jezdil svižně, zkoušel akceleraci, brzdy atd. – to jistě spotřebu spíše zvýšilo. I při testování jsem se však snažil jezdit hospodárně – s lehkou nohou na plynu. Brzdový systém s předními kotoučovými a zadními bubnovými je účinný a ani po delším brždění neztrácí na účinnosti. ABS je možné zakoupit za příplatek. K lehkému ovládání vozu přispívá i účinný posilovač řízení.
U Peugeota Boxer jsem ocenil celkové uspořádání pracoviště řidiče: podle všech ergonomických zásad rozmístění sdělovačů i ovládačů. Na umístění krátké řadící páky na palubní desce v těsné blízkosti volantu jsem si prakticky ihned zvykl. Díky jejímu umístění je pro všechny tři na předních sedadel dost místa. Anatomická sedadla mají velmi dobré boční vedení, sedadlo řidiče je i výškově nastavitelné. Zvláště kladně hodnotím výborný přehled z vozu vzhledem k vyššímu posazu řidiče a velké ploše zejména předního skla. Stejně kladně hodnotím nová elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, která mají dvě nezávislé plochy a přehled dozadu je tak zejména při zaparkovávání velmi dobrý. Celkově lze srovnat řízení Boxera s řízením osobního vozu.
Prostoru pro všech devět cestujících je opravdu dostatek. Pohodlná sedadla zabraňují únavě i při delších cestách. Nastupování do vozu i na zadní sedadla je bezproblémové. I na zavazadla zbylo dostatek místa: objem zavazadlového prostoru je 1 900 litrů a samozřejmě se dá výrazně zvětšit vyjmutím zadních sedadel. Nakládání zavazadel vzhledem k nízkému prahu zavazadlového prostoru je snadné.
Přes svou velikost je Peugeot Boxer v provedení minibus elegantním vozem svým střízlivým a líbivým designem.
Základní cena testovaného minibusu s motorem 2,8HDI je včetně DPH 794 900 Kč. V základní ceně je mimo jiné obsaženo i třetí brzdové světlo, tónovaná skla a imobilizér. V dodatkové výbavě lze na přání zakoupit airbag řidiče (19 000 Kč), ABS (77 600 Kč), dvojitou klimatizaci (75 000 Kč), dále vyhřívané sedadlo řidiče (4 200 Kč), nezávislé přídavné topení (48 900 Kč), rádio Peugeot (14 100 Kč) a metalický lak (22 600 Kč).
Stejný model vozu můžete zakoupit o 50 000 Kč levněji s motorem 1,9TD, který má výkon 92 k (68 kW). Základní výbavu má i tento model ve stejném rozsahu jako s motorem 2,8HDI.
Pro podnikatele připomínám, že Peugeot Boxer lze zakoupit pro přepravu nákladů v provedení Furgon v provedení krátký, střední a dlouhý s objemem nákladového prostoru 7,5 m2 až 12 m2. Dále je možné zakoupit Boxer v provedení valník, případně šasí pro přestavbu. U všech uvedených modelech lze zvolit i pětimístnou nebo šestimístnou verzi provedení. Furgon bez DPH stojí od 475 328 Kč (krátký) do 733 525 Kč (dlouhý), cena valníku je 647 459 Kč. I u těchto modelů lze zakoupit za příplatek dodatečné výbavy na přání.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií