Za volantem nového Ford Mondea

V rámci představení nového Mondea na tiskové konferenci 8. února nám bylo umožněno vyzkoušet si jeho jízdní vlastnosti na letištní ploše na slalomové dráze a na kluzké folii pak účinnost ABS. Na vytyčeném okruhu na veřejných komunikacích jsme si pak mohli ověřit chování vozu na silnicích různého charakteru.

Nové Mondeo je prvním digitálně vytvořeným fordem. Pomocí počítače byl vyvinut design, konstrukce i výroba nového Fordu, čímž byl zkrácen vývoj Mondea o celých 13 měsíců!


Elegantní design nového Mondeo je nadčasový, jeho vzhled přitom zůstává velmi decentní. Dynamický charakter vozu je zvýrazněn 16-palcovými koly. Za příplatek jsou dostupná sedmnácti- či osmnáctipalcová kola. Nové Mondeo má více prostoru v interiéru a zvětšený objem zavazadlového prostoru na 500 litrů.


Za volantem nového Ford Mondea

Podstatně byla zvýšena bezpečnost cestujících: Mondeo má nový aktivní bezpečnostní systém s adaptivními dvojčinnými airbagy pro cestující na předních sedadlech a moderní systém detekce, který analyzuje sílu čelního nárazu, pozici řidiče a obsazení sedadla spolujezdce Speciální konstrukce pedálů při havarii se pedály uvolní, aby nemohly poranit řidičovy nohy. Kotoučové brzdy na všech kolech jsou standardem v celé nové modelové řadě Mondeo. Standardní brzdový systém ABS s elektronickou distribucí brzdné síly s elektronickým stabilizačním programem ESP byl doplněn systéme brzdového asistenta pro případ náhlého prudkého brždění. Výsledkem je kratší brzdná dráha – až o 21 metrů při brždění z rychlosti 200 km/h. Zabezpečovací systém proti zcizení vozidla má uzamykatelnou kapotu, obvodový alarm a moderní imobilizér Ford PATS.

Nové Mondeo je navrženo a zkonstruováno tak, aby zranění cestujících při havariích byla co nejmenší a současně i pojištění. Čtyřhvězdičkové hodnocení Euro NCAP, kterým bylo ohodnoceno nové Mondeo, odráží vynikající ochranu cestujících a řadí se mezi testy uznávané pojišťovnami jako měřítko k určování výše pojistného. Na tiskové konferenci nám byl promítnuto video z prováděných testů, kde Mondeo narazilo rychlostí 64 km/h do betonové stěny a skutečně prakticky celý náraz pohltil předek vozu a prostor cestujících byl minimálně poškozen.


Všechny tři zcela nové zážehové čtyřválcové motory se šestnácti ventily v Mondeu – Ford Duratec HE se vyznačují hospodárností a zároveň splňují přísný evropský emisní limit EURO IV platný od roku 2005. Motor 1,8 l/110 k spotřebuje podle údajů výrobce v kombinovaném provozu 7,7 l/100 km, motor 1,8 l/125 k 7,8 l na 100 km a 2,0 l/145 k 8,0 l/100 km. Na vrcholu nabídky je osvědčený motor – dvouapůllitrový čtyřiadvacetiventilový šestiválec Ford Duratec V6 o výkonu 170 koní s kombinovanou spotřebou 9,8 l/100 km Tento motor splňuje taktéž výše uvedenou emisní normu


Za volantem nového Ford Mondea

Nové turbodieselové motory Duratorq DI – dvě výkonové varianty dvoulitrového motoru (115k a 90 k) poprvé se objevují ve vozech značky Ford. (Varianta motoru s 90 k nebude na českém trhu nabízena.) Oba motory se mohou pochlubit šestnácti ventily a velmi nízkou spotřebou paliva s minimálními zplodinami ve výfukových plynech (splňují emisní normu EURO III). Verze o výkonu 90 koní spotřebuje podle údajů výrobce v kombinovaném provozu 5,9 l/100 km, stejně tolik i motor o výkonu 115 koní.

35ti kilometrový okruh jsem projel s Mondeem se zážehovým i turbodieslovým motorem. I když na celkové hodnocení je to málo – dovolte alespoň první dojmy z jízdy s tímto novým modelem. Vůz dobře drží stopu, dobře se vede, v zatáčkách jsem pozoroval mírnou nedotáčivost. Při jízdě jsem měl bezpečný pocit i při rychlém projíždění zatáček, to v plné míře potvrdily i jízdy na slalomové dráze na letišti. Ve voze je velmi nízká úroveň hluku – a to jak se zážehového tak vznětovým motorem.


Nový Ford Mondeo je možné na našem trhu zakoupit jako čtyřdveřové, pětidveřové nebo kombi a to ve třech verzích: Core, Trend a nejvyšší Ghia s motory jak jsem výše uvedl. Ceny Mondea se pohybují od 605 900 Kč do 815 900 Kč podle druhu motoru a stupně výbavy. Pětidveřové modely od čtyřdveřových jsou vyšší o 10 tisíc a kombi jsou dražší o 30 tisíc. Všechny modely nové řady Mondeo jsou velmi dobře vybaveny – standardně mají klimatizaci, elektricky ovládaná okna a mnoho dalších prvků. Samozřejmě je možné zakoupit další doplňující výbavu až po multimediální systém pro cestující na zadních sedadlech s možnostmi počítačových her a přehrávání videa.


Těším se, že vám budu moci sdělit po zapůjčení vozu k testování další zajímavé poznatky o tomto novém modelu Mondea.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...