Elegantní výrazně zakulacené decentní linie vozu nebudí na silnici nadbytečnou pozornost. Celkově Volvo S40 ve mně vyvolalo dojem nejen robustního a bezpečného, ale svým klínovitým tvarem karoserie současně i dynamického vozu.
Přední sedadla jsou velmi dobře anatomicky tvarovaná: Potvrdilo se mi to při rychlém projíždění zatáček, v kterých mě boční vedení sedadel dodávalo pocit jistoty a bezpečnosti. Všechny přístroje na palubní elegantní desce jsou dobře čitelné a jsou umístěny v zorném pole řidiče podle všech ergonomických zásad. I ovládače svým rozmístěním jsou řidičem pohodlně dosažitelné a neodvádějí pozornost řidiče od sledování silničního provozu. Výškově nastavitelný volant a seřiditelná poloha sedadla včetně jeho výškového seřízení mi umožnila zaujmout optimální polohu pro pohodlné a bezpečné vedení vozu. V interiéru Volva S40 je dostatek místa jak na předních tak i na zadních sedadlech, což umožňuje pohodlnou jízdu všech cestujících i na dlouhé vzdálenosti. Objem zavazadlového prostoru je 470 litrů. Menší vstupní prostor omezuje naložení objemnějších předmětů – což je však pro většinu sedanů typické.
Testované Volvo mělo přeplňovaný benzinový čtyřválcový šestnáctiventilový motor objemu 2,0 litru s maximálním výkonem 165 k (121 kW) při 5 250 ot/min. Nejvyšší točivý moment 240 Nm dosahuje motor již při 1 800 ot/min a stejnou hodnotu vykazuje až do 4 500 ot/min. Tato plochá křivka hodnoty točivého momentu mě umožnila velmi dobrou akceleraci i v nižších rychlostech bez nutnosti podřazení na nižší rychlostní stupeň. Vysoká hodnota točivého momentu mně stejně tak umožnila i při rychlosti 120 km na dálnici i ve stoupání, kdy motor dosahoval necelých 3 000 ot/min, dobrou akceleraci a tudíž bezproblémové bezpečné a rychlé předjíždění. Zejména bych chtěl vyzdvihnout nízkou hladinu hluku v interiéru a to v průběhu celého rozsahu otáček. Na druhý rychlostní stupeň motor omezí otáčky při rychlosti 105 km/h, na trojku jsem nemohl nejvyšší rychlost vyzkoušet, dá se předpokládat, že lehce dosáhne rychlosti 150 km/h před omezením otáček. Na dálnici při rychlosti 130 km/h má motor pouze 3 000 ot/min a svým tichým sametovým chodem mi dopřával příjemný požitek s jízdy. Zrychlení vozu udává výrobce z 0 na 100 km za 8,5 sekund a nejvyšší rychlost 220 km/h. Během testu jsem dosáhl kombinované průměrné spotřeby 8,2 litru/100 km což podle mého názoru je spotřeba poměrně nízká s ohledem na výkon motoru a vysokých průměrných rychlostí, které jsem při testu dosahoval.
Volvo S40 má samozřejmě posilovač řízení. Brzdy se systémem ABS neztrácejí účinnost ani po delším brždění. Podvozek i pérování jsou konstrukčně dobře řešeny a umožňují i bezpečnou sportovní jízdu. Bezpečnostní výbava je bohatá již v základní standardní výbavě: mimo jiné obsahuje airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy chránící hrudník, WHIPS – Volvo systém na předních sedadlech pro ochranu poranění páteře a řadu prvků pro bezpečnost dětí. K pohodlnému cestování přispívá i komfortní výbava obsahující mimo jiné i manuálně řízenou klimatizaci a řadu odkládacích prostor v interiéru vozu. Zvýhodněná cena akčních modelů Volva S40 „Sport“ s motorem 2,0 turbo je 790 000 Kč a obsahuje při zakoupení do 6.4.2001 mimo jiné rádio s přehrávačem, kola z lehké slitiny, přední a zadní spoiler a sportovní kožený volant.
Sedan i kombi Volvo 40 je možné zakoupit se čtyřmi benzinovými motory s výkonem od 122 do 200 k (od 90 do 147 kW) a dvěma vznětovými motory s výkonem 105 nebo 115 k (75 nebo 85 kW). V nabídce je bohatá příplatková výbava, při zakoupení v různých paketech cenově značně zvýhodněná. Cena kombi je stejná jako sedanu.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.