Tiskovou konferencí 30. ledna 2001, kde byly nové Transity s předním pohonem kol představeny za účasti generální ředitelky Ford Motor Company ČR paní Belindy Poole, byl zahájen prodej tohoto modelu na našem trhu – a to v provedení Van, Kombi anebo podvozkové šasí.
Nižší výška ložné plochy u Transitů s předním pohonem kol vedle usnadnění nakládání má větší objem skříně – o 11 %. Další jeho výhodou je zejména v těch případech, pokud vůz není plně zatížený, především spolehlivější jízda do kopce a na kluzké vozovce to, že nedochází k prokluzu zadních méně zatížených kol.
Nový Transit připravoval Ford pět let, v této době byl mimo jiné ve spojení s uživateli a řidiči Transitů i jiných konkurenčních vozů a snažil se vyvinout nový Transit – v minulém roce představený nový model se zadním pohonem kol a v letošním lednu s pohonem předních kol – aby splňoval představu uživatelů i řidičů těchto užitkových vozů.
Nové Transity s pohonem zadních kol i s pohonem předních kol mají 96 % stejných dílů – zcela shodných a zaměnitelných. To se přirozeně odrazilo v nižší výrobní ceně vzhledem k většímu objemu těchto společných dílů a i snížením nákladů na skladování náhradních dílů na opravy a údržbu, protože téměř nedošlo k rozšíření položek na Transity vlivem totožnosti dílu na oba vozy.
Provozní náklady, které jsou zpravidla rozhodující při výběru užitkových vozů, byly dále sníženy: nové Transity jak s předním tak zadním pohonem mají předepsaný servisní interval 25 000 km, což snižuje nejen náklady na servis, ale snižuje i servisní prostoje vozového parku. Provozní náklady se snižují i rychlejší nakládkou a vykládkou a zejména pak zvětšením objemu skříně, který docílili konstruktéři vypuštěním zbytečných oblin a hluchých míst ve ztvárnění skříně a jejího vnitřního prostoru.
Měl jsem možnost krátké testovací jízdy s Transitem s pohonem předních kol. Z ní jen základní postřehy: pracoviště řidiče je prakticky totožné s místem řidiče v osobním voze, nakládání bude u vozů s pohonem předních kol skutečně snažší a u ne plně naložených vozů nebude docházet k prokluzu hnaných kol.
Nové Transity s předním pohonem kol jsou poháněny zcela novými šestnáctiventilovými vznětovými motory s přeplňováním řady Duratorq o objemu 2,0 litry s ýkony 75, 85 anebo 100 k. Nové Transity s pohonem zadních kol pak s motorem o objemu 2,4 litru s výkony 75, 90 anebo 120 k. Dále též s benzinovým motorem 2,3 litru s výkonem 145 k.
V průběhu letošního roku bude k dispozici též automatizovaná převodovka Durashift EST, jejíž systém zabezpečuje řazení jednotlivých rychlostních stupňů citlivým hydraulickým systémem na pokyn elektronické řídící jednotky. Mimoto je možné řadit jednotlivé rychlostní stupně i tlačítky + a –, umístěnými na volantu. Tato automatizovaná převodovka, která má podstatně nižší výrobní cenu než tradiční automatické převodovky, jistě usnadní jízdu zejména řidičům pracujícím v rozvážkové službě.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.