Na letošním mezinárodním autosalonu v Ženevě, který se koná od 1. do 11. března 2001 představí Opel nový model Astra Cabrio, který je díky své promyšlené konstrukci a bohaté výbavě vozem vhodným i pro každodenní běžné používání. Jeho interiér nabízí čtyři plnohodnotná sedadla, v zádi se ukrývá velký zavazadlový prostor.
Atraktivní design karoserie nového Opelu Astra Cabrio je společným dílem návrhářů automobilky Opel a stylistů italské společnosti Bertone. Výsledkem jejich spolupráce je stylový, dynamicky působící vůz, jehož sportovní duch je zřetelný především při stažené textilní střeše. Složená textilní střecha je zcela ukrytá za zadními sedadly, při pohledu z boku dobře vyniká stoupající křivka boční linie, umocňující sportovní vzhled vozu – čisté linie karoserie neruší žádné neforemné kryty složené textilní střechy. Při stažené střeše mají cestující v Astře Cabrio skutečně dokonalý výhled na všechny strany.
Majitelé nové Astry Cabrio mohou rychle a snadno reagovat na okamžik, kdy se z mraků prodere první sluneční paprsek – nový kabriolet automobilky Opel je totiž standardně vybavený elektricky ovládanou textilní střechou. Manipulace s textilní střechou je mimořádně snadná: Stačí pouze pootočit pákou umístěnou centrálně u horního rámu čelního okna o 90 stupňů a lehce nadzvednout přední okraj střechy. Pak už postačí jenom zmáčknout tlačítko a střecha se samočinně složí do prostoru za zadními sedadly pod pevný kryt. Natažení nebo složení textilní střechy netrvá déle než 30 sekund! Na přání je možné stahování střechy ovládat dálkově tlačítky v hlavě klíčku, kterým se ovládá i centrální zamykání: Pokud řidič stlačí některé z těchto dvou tlačítek na déle než dvě sekundy, textilní střecha se začne samočinně natahovat nebo stahovat.
Astra Cabrio je samozřejmě určená především vyznavačům jízdy v otevřeném voze, přitom má však všechny náležitosti a výbavy nezbytné pro celoroční provoz. Nový stylový model automobilky Opel má čtyři plnohodnotná sedadla, přičemž na zadních sedadlech mají i dospělí pasažéři skutečně dost místa pro nohy.
Zadní elektricky vyhřívané okno je vyrobeno ze speciálního skla odolného proti poškrábání. I když do prostoru za zadní sedadla museli konstruktéři zabudovat schránku pro složenou textilní střechu (promyšlená konstrukce této schránky a její pevné propojení se skeletem vozu přispívá k vysoké torzní tuhosti celé karoserie vozu), zavazadlový prostor Astry Cabrio svým objemem 330 l je nad běžné standardy této automobilové třídy. Vtipným detailem je možnost uložit do zavazadlového prostoru ještě pod schránku na textilní střechu větrný deflektor, pokud jej řidič nevyužívá – deflektor je tedy stále k dispozici a přitom zbytečně nepřekáží a nezabírá místo v zavazadlovém prostoru. Dalším praktickým prvkem Astry Cabrio je odklápěcí okénko mezi dvěma zadními sedadly, které je dost velké pro pohodlnou přepravu dvou párů lyží a jednoho snowboardu.
Spouštění dveřních i zadních bočních oken je elektronické. Opěradla předních sportovně tvarovaných sedadel se snadno překlápějí jediným pohybem, přičemž sedadla zároveň popojíždějí o něco dopředu, což výrazně usnadňuje přístup k zadním sedadlům. Příjemným detailem je „paměť“ předních sedadel na původní nastavení. Volant Astry Cabrio má výškové i podélné nastavování polohy.
Luxusní verze „Bertone Edition“ má navíc dálkové ovládání elektrické textilní střechy a další výbavu. Zákazníci, kteří touží po individualitě mohou volit z bohaté nabídky doplňkových komfortních a funkčních prvků. Ve škále kvalitních autorádií lze najít i vyspělý přístroj NCDR 1500 s integrovaným zásobníkem na čtyři CD disky, který navíc plní funkce navigačního přístroje poslední generace a mobilního telefonu GSM s ovládací sadou hands-free.
Bezpečnostní výbava nového Opelu Astra Cabrio obsahuje mimo jiné aktivní opěrky hlav na předních sedadlech (snižují riziko poranění krku a krční páteře při nárazech zezadu), patentovaný systém uchycení pedálů PRS (v případě těžkého čelního nárazu uvolní pedály z jejich zavěšení a tím chrání nohy řidiče), čelní airbagy a na přání montované boční airbagy. Ochranu pasažérů v případě převrácení vozu garantuje zpevněný rám předního okna a vysoce pevná ocelová konstrukce zadních opěrek hlav.
Zájemci o nový Opel Astra Cabrio budou moci vybírat ze třech vitálních čtyřválcových motorů řady ECOTEC se čtyřventilovou technikou rozvodu. Na základním stupínku stojí motor 1.6 16V ECOTEC o výkonu 74 kW/100 k. Potom následuje čtyřválec 1.8 16V ECOTEC o výkonu 92 kW/125 k a výkonovou škálu završuje 108 kW/147 k, které ze svého objemu 2,2 l nabízí moderní hliníkový čtyřválec 2.2 16V ECOTEC. S tímto motorem dosahuje Astra Cabrio rychlosti až 200 km/h.
S vysokými výkony motorů Astry Cabrio dobře koresponduje vyspělé zavěšení kol DSA, charakteristické svým samostabilizujícím účinkem, zaručujícím velkou bezpečnostní rezervu. Do brzdového okruhu všech vozů je standardně zařazený protiblokovací systém brzd ABS, vozy s motory 1.8 16V a 2.2 16V mají standardně také elektronický stabilizační systém ESP a protiprokluzové zařízení TC Plus.
Vozy Opel Astra Cabrio se vyrábějí u renomované italské společnosti Bertone, kde se pro Opel vyrábějí také elegantní modely Astra Coupé. Stejně jako u všech ostatních modelů řady Astra má nový kabriolet dvanáctiletou zárukou proti prorezivění. Prodej Astra Cabrio na našem trhu bude zahájen až začátkem roku 2002.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas