Super výkonný automobil Porsche Carrera GT, který debutoval na podzimním autosalonu v Paříži, proniká do zcela nových dimenzí a překračuje hranici moderních konstrukcí sportovních vozů. Stejně jako tehdy u Boxteru chybí i tentokrát už jen malý krůček k sériové produkci, i když jen velice limitované. Ovšem už v roce 2003 by se studie měla stát realitou.
Konstrukce vozu vychází z techniky závodních automobilů, což platí jak pro podvozek a brzdy, tak nový atmosferický zážehový vidlicový desetiválec a šestistupňovou přímo řazenou převodovku s čistokrevnou závodní spojkou. S objemem 5,5 litru a výkonem 410 kW (558 k) a točivým momentem 600 N.m při 8000 otáčkách za minutu garantuje největší rychlost 330 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 4 sekundy. Aby mohla jednotka dosahovat až 8200 otáček, proudí chladicí kapalina přímo kolem stěn válců a jejich vnitřní plochy jsou potaženy nikosilem snižující tření.
Cílem designerů bylo přenést vzrušující tvary závodních Porsche na sériovou verzi, neboť opravdový závodní speciál zpravidla nevykazuje žádnou optickou příbuznost s běžným typem. Zachovat identitu Porsche bylo hlavním požadavkem tohoto projektu. Předností vozu o rozměrech 4,56 x 1,92 x 1,19 mm (rozvor 2,7 m) a jeho skvělých jízdních vlastností je nízko a v takřka v samotném středu položené těžiště, na čemž má zásluhu velkoobjemová nádrž (90 l) umístěná za prostorem pro cestující a motor uložený před zadní nápravou. Tím se hmotnost 1250 kg rozdělila rovným dílem na nápravy. Ideální hmotnost má na svědomí jednak karosérie z uhlíkových vláken a také velmi lehký desetiválec.
Už samo o sobě výborné ovládání otevřeného dvoumístného vozu zlepšují také rozdílně velká superlehká magnesiová kola o rozměru 265/30 R19 resp.335/30 R20.
Porsche je prvním výrobcem automobilů používající keramické brzdové kotouče s vnitřním chlazením. Jejich průměr 380 mm je o 50 mm větší než u modelu 911 Turbo. Nové brzdy označené jako „Porsche Ceramic Composite Brake“ posunují technologické možnosti zase o krok dál. Keramické brzdy jsou o polovinu lehčí než kovové a ve spojení s novým brzdovým obložením vzniká při brzdění vysoký součinitel tření.
O bezpečnost cestujících se starají nejen dva přední airbagy, ale i boční vaky vyvinuté speciálně pro atraktivní roadster. Kromě boků a hrudníku částečně chrání i hlavu.
Porsche Carrera GT má vzniknout v pětisetkusové sérii, ale již nyní má firma na stole přes šedesát závazných objednávek. Cena přesáhne 12 milionů korun.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas