Pokud by jste hledali největší evropské dopravní muzeum, potom musíte navštívit švýcarský Luzern, kde už čtyři desítky let vítá návštěvníky Verkehrhaus Luzern. Na prohlídku dvanácti hal potřebujete celý den, teprve potom totiž získáte jedinečný přehled o historii dopravy včetně poštovního, telegrafického a satelitního přenosu zpráv.
Dopravní muzeum je rozděleno do několika sekcí, mj. kolejové, lodní, letecké, lanových drah, kosmonautiky, automobilové apod. Například kolejová doprava zahrnuje šedesát unikátních lokomotiv a vagónů, historii první švýcarské alpské dráhy svatého Gottharda či dějiny první ozubnicové dráhy v Evropě. V oddělení automobilů zjistí návštěvník, že i ve Švýcarsku se počátkem století vyráběly automobily a motocykly. Málokdo ví, že v zemi helvétského kříže existovala řada firem, jejichž stroje v originálním stavu můžeme v Luzernu obdivovat. Nejstarším vozem je čtyřdobý dvouválcový více než stoletý Popp. Nejznámější švýcarskou značkou byla firma Martini, rovněž se stoletou tradicí. Osobní vozy vyráběla plných šestatřicet let. K nejvýznamnějším automobilovým firmám pionýrské doby patřila ženevská Picard Pitet, jejíž vozy se do roku 1910 prodávaly pod značkou SAG, poté se objevil první Pic-Pic. Díky vysoké kvalitě a šoupátkovému motoru si vysloužily přezdívku „švýcarský Rolls-Royce“.
Dopravní muzeum leží na břehu Vierwaldsttäter a v zimě je otevřené od 10 do 16 hodin, od března do října pak od 9 do 18 hodin. Tolik technických zajímavostí pod jednou střechou hned tak nenajdete.