Ačkoliv jsme měli možnost vyzkoušet si už několik vozů Opel Astra se zážehovými nebo vznětovými motory, nikdy nás žádný nezklamal a prakticky o všech můžeme prohlásit, že jsou opravdu vynikající. A to platí rovněž o Oplu Astra 1.6 první generace, který má najeto přes sto tisíc kilometrů. Posledním modelem, který nás přesvědčil o kvalitách modelové řady Astra je kombík Caravan 2.0 DTI. Přeplňovaný zážehový čtyřválec s přímým vstřikem paliva a čtyřventilovou technikou skrývá v sobě výkon 74 kW/100 k při 4300 ot./min a točivý moment 230 N.m. To jsou hodnoty pro tento typ vozu zcela dostačující, což potvrdí jak zrychlení z klidu na 100 km/h za 12,5 s a největší rychlost 183 km/h. Vedle dynamických vlastností zaujme svojí spotřebou pohybující se mezi pěti až šesti litry nafty, podle toho jak máte těžkou nohu. Při zatížení zavazadly by se asi ještě o něco zvýšila.
Svým o 10 cm větším rozvorem (2,6 m) překonává nejen konkurenci, ale vede rovněž ke zvýšené stabilitě a klidným jízdním vlastnostem. U Oplu Astra nám vyhovuje tvrdší podvozek s optimálně naladěným pérováním. Skvěle drží stopu i při rychlejším projíždění ostrých zatáček i náhlé změně směru jízdy. Nebezpečí vzniku smyku se tak posouvá dost vysoko a normální řidič dodržující pravidla bezpečné jízdy by s ním ani neměl přijít do styku. Větší stabilitě rovněž prospělo takřka zdvojnásobení torzní tuhosti karosérie. Potěšení z jízdy, hlavně pak v členitém terénu, přináší technicky nejmodernější řešení podvozku včetně kompaktní zadní nápravy.
Kombi je o 180 mm delší než hatchback, tzn. měří 4290 mm, přičemž povyrostl také o 90 mm do výšky, když šířka 1710 mm zůstala stejná. Zavazadlový prostor pojme 480 l nákladu, při sklopených zadních sedadlech až 1500 l. Nechybějí pevná oka k připoutání nákladu.
Ani interiér nezapře v sobě Opel tzn. přehledná přístrojová deska, užitečný multifunkční displej, dobře ergonomicky řešené ovládání větrání a topení atd. V pohodlných sedadlech jsme necítili sebemenší únavu ani po pěti stovkách kilometrů non-stop jízdy a také postavy vyššího vzrůstu se nemusí na zadních sedadlech nikterak omezovat.
Opel Astra Caravan se dodává ve čtyřech stupních výbavy (Club, Comfort, „2000“ a Elegance) v cenách od 464 900,- Kč (1.4 16V – Club) do 644 900,- Kč (1.8 16V – Elegance). Námi testované provedení 2.0 DTI Comfort přijde na 579 900,- Kč a zahrnuje mj. ABS, dva čelní a dva boční airbagy, centrální zamykání, elektrické ovládání oken a zrcátek, posilovač řízení, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i volant.
Není tedy divu, že vozy modelové řady Opel Astra patří mezi nejprodávanější ve své kategorii na většině trzích. Možná také proto, že k dispozici jsou hned čtyři karosářské varianty – tří a pětidveřový hatchback, kombi a kupé. Jízda s Astrou je pro nás vždy požitkem a pravým potěšením.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas