Britská rallye nezačala právě šťastně pro vítěze posledních dvou ročníků Richarda Burnse, který hned v první zkoušce vyjel z trati a poškodil závěs levého zadního kola a ztratil půl minuty. Škodu se pokusil opravit, aby mohl jet dál s tím, ale klesl až na 12.příčku. Do konce první etapy se stačil ještě propracovat na páté místo se ztrátou 58 sekund na vedoucího McRae s Fordem Focus WRC.
Více či méně štěstí měli na blátivém povrchu další jezdci, Loix havaroval, Solberg i Kankkunen ztratili drahocené sekundy po opuštění tratě atd. Druhou etapu začal Burns výbornými časy, kterými postupně snižoval ztrátu, hlavně na druhého Grönholma. Nejdelší jedenáctou zkoušku vyhrál suveréně McRae před Burnsem, který jako jediný držel se Skotem tempo. Hned v příští „erzetě“ však dravý Colin McRae skončil na střeše. S poškozeným Focusem pokračoval sice dál, ale po několika kilometrech musel vzdát. Tím přenechal vedení Grönholmovi, ale ten se o jeho udržení tentokrát příliš nesnažil. A tak se v předposlední zkoušce dostal před něho Burns, kterému nic jiného nezbývalo než zvítězit. Zároveň však musel doufat, že Grönholm dojede hůř než šestý anebo vypadne.
„Nemám co ztratit, a proto jedu na 120 procent. Jinou šanci už nemám“, komentoval svoji jízdu Richard Burns. Naopak Grönholm vsadil na jistotu: „ Klidně přenechám vedení Burnsovi. Nevidím důvod, proč bych s ním měl soupeřit. Proto neriskuji a snažím se dojet do cíle“.
Zatímco na prvních dvou místech bylo prakticky rozhodnuto, o třetí místo se tvrdě bojovalo od samého začátku. Po páteční etapě dělilo čtyři jezdce od sebe 26 sekund, v cíli to bylo zhruba 35 sekund. Sainz, který se dlouho držel třetí nakonec prohrál s Mäkinenem, ale ještě stačil dojet před Kankkunenem a Delecourem. V samém závěru pak Estonec Martin se soukromou Toyotou zajel druhý čas v poslední zkoušce a předstihl Panizziho, který byl přesto se svým výkonem spokojen: „Na anglické šotolině jsem se hodně naučil. Udělal jsem sice několik menších chyb“.
Mistrem světa 2000 se tak stal poprvé ve své kariéře Fin Marcus Grönholm na voze Peugeot 206 WRC, jenž letos vyhrál čtyři soutěže a s nímž se před sezonou prakticky vůbec nepočítalo, neboť dostal příležitost v týmu Peugeot bojovat o titul prakticky až v polovině roku.
Dvě škodovky řízené Schwarzem a Climentem tentokrát žádnou velkou díru do světa neudělaly a k loňské čtvrté příčce Bruna Thiryho jim hodně chybělo. V cíli skončily na 13. a 16.místě, když jej předstihl jak Alister McRae s Hyundaiem, tak i třetí Seat řízený Gardemeisterem. „V třetí a čtvrté zkoušce nás postihly problémy s diferenciálem a obě zkoušky jsme jeli prakticky pouze s pohonem zadní nápravy. Příčinou byl únik tlaku v předním elektronicky řízeném diferenciálu, který značně snížil ovladatelnost vozu. To nás stálo hodně času. V prvním servisu mechanici vyměnili za 15 minut převodovku a potom už auto fungovalo bez větších problémů. Vzhledem k časové ztrátě jsme preferovali pak jízdu na jistotu“, svěřil se v cíli Armin Schwarz.
Výsledky:
1. Burns – Reid | Subaru Impreza WRC | 3.43.O1,9 |
2.Grönholm – Rautiainen | Peugeot 206 WRC | -1.06,6 |
3.Mäkinen – Mannisenmäki | Mitsubishi Lancer | -1.15,0 |
4.Sainz – Moya | Ford Focus WRC | -1.33,5 |
5.Kankkunen – Repo | Subaru Impreza WRC | -1.46,9 |
6.Delecour – Grataloup | Peugeot 206 WRC | -1.48,9 |
7.Martin – Park | Toyota Corolla WRC | -3.24,4 |
8.Panizzi – Panizzi | Peugeot 206 WRC | -3.35,6 |
9.Auriol – Giraudet | Seat Cordoba WRC | -4.17,5 |
10.Rovanpera – Pietilainen | Seat Cordoba WRC | -5.20,1 |
11.Schwarz – Hiemer | Škoda Octavia WRC | -9.47,4 |
12.Climent – Romani | Škoda Octavia WRC | -16.57,2 |
Konečné pořadí:
1. Grönholm Marcus (FIN) | 65 |
2.Burns Richard (GB) | 60 |
3.Sainz Carlos (E) | 46 |
4.McRae Colin (GB) | 43 |
5.Mäkinen Tommi (FIN) | 37 |
6.Delecour Francois (F) | 24 |
7.Panizzi Gilles (F) | 21 |
8.Kankkunen Juha (FIN) | 20 |
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů