M ČR v rallye: Kresta o bod před Křečkem

V mistrovství republiky v rallye bojovali o titul až do poslední soutěže tři jezdci – zkušený Křeček, autokrosař Hrdinka a junior Kresta.

Pouze o jeden jediný bod získali titul mistrů ČR Roman Kresta s Janem Tománkem na tovární Škodě Octavia WRC. Vyhráli obě naše největší soutěže a také Český Krumlov a se štěstím dokončili i poslední Rallye Příbram. Přitom první dvě rallye, kdy si zvykali na novou techniku, vůbec nedojeli.


Druhá příčka patří několikanásobnému mistru Ladislavu Křečkovi s Janem Krečmanem na osm let starému, ale pečlivě udržovaném Fordu Escort Cosworth. Stejně jako Jiří Tošovský dokončil všechny rallye a i když letos ani jednu nevyhrál, tak i v padesáti dokázal držet krok s nastupující generací. Dost možná, že kdyby Federace automobilového sportu řešila jeho protest týkající se druhého místa na Rallye Bohemia dřív a nikoliv až po poslední soutěži, tak by možná i výsledky Rallye Příbram a tím i celého šampionátu dopadly jinak.


Ex-autokrosař Tomáš Hrdinka vyhrál se špičkovým Subaru Impreza, zřejmě nejkvalitnějším vozem, který se u nás objevil, dvě soutěže a jednou dojel druhý a třetí. Dokázal tak vyvrátit všechny spekulace, zda se dokáže prosadit i v rallye. Úspěšný rok zakončil pak pátým místem na Rallye Semperit.


S tímto triem drželi ještě krok Trojan s Vodičkou na už dosti opotřebené, ale stále ještě rychlé Toyotě Celica GT-Four. Hned za nimi skončili tři nejlepší jezdci s vozy Mitsubishi Lancer skupiny N v pořadí Arazim (v „enkách“ vyhrál pět rallye), Tošovský a Klokočka. Naproti tomu Jana Trajbolda provázely celou sezónu technické problémy, které vyvrcholily odpadnutím po poslední zkoušce v Příbrami. V příštím roce by se měl konečně objevit ve špičkovém voze Ford Focus WRC, s nímž dost možná pojede i Hrdinka.


Do první desítky se vešel ještě Milan Dolák, který absolvoval pouze dvě rallye (Šumavu vyhrál, v Liberci třetí), než došly jeho sponzorovi, jako každoročně, peníze. Víc se čekalo od Michala Garguláka s novým Mitsubishi Lancer skupiny A. První dvě rallye vynechal, neboť ještě neměl vůz, dvakrát odpadl, cíl viděl jen dvakrát a v Příbrami se už vůbec neobjevil. A tak 16. příčka neodpovídá ani kvalitám jezdce ani vozu. Ještě hůř dopadl Emil Triner, jehož poruchový Nissan Pulsar vydržel pouze českokrumlovskou soutěž. Pětadvacátou příčku z MR si vynahradil alespoň titulem v rallyesprintech.


O skupině N jsme se už zmínili, Arazim nebyl k poražení, Tošovský „dospívá“ v kvalitního soutěžáka a Klokočkovi rozhodně prospěl Petr Gross na místě spolujezdce. Naproti tomu 4. příčka je zklamáním pro Pecha, naopak pátá úspěchem pro Jandíka.


Ve Formuli 2 nebylo jasno až do poslední soutěže v níž měli šanci na titul ještě čtyři jezdci, když nejblíže k němu měl Josef Peták. Od Bertoneho si půjčil špičkový Renault Maxi Mégane, ale cíl stejně jako ve Zlíně neviděl, už potřetí za sebou. Celkově se musel proto smířit s bronzem za Petrem Vlašínem se sériovým Citroënem Xsara a Jindřichem Štolfou s rychlým Peugeotem 306 Maxi. Ten buď vyhrál (3x) nebo nedojel, a tak se musel horký favorit na titul spokojit pouze s druhou příčkou. Titul tedy získal překvapivě Vlašín, který mohl se svým vozem spoléhat před sezónou pouze na úspěch v dvoulitrové třídě a titul ve F2 mu spíš „spadl do klína“. O zbývající tři vítězství se podělili Josef Peták, Martin Knajzl a Pavel Sibera, který sezónu zakončil ošklivou havárií, po níž se musel podrobit operaci kolene. Dokonce se nechal slyšet, že Příbram byla jeho poslední soutěží.


Celkem vydařená sezóna skončila, jezdce i mechaniky čeká tříměsíční pauza, aby se koncem března sešli v Klatovech na startu Rallye Šumava. Šampionát bude mít v roce 2001 sedm soutěží, vypadl Liberec, kam se dost možná přestěhuje Bohemia, naopak se pojede v Dukovanech a Vsetíně.

Celkové pořadí M ČR 2000:

1. Kresta – Tománek Škoda Octavia WRC 282
2. Křeček – Krečman Ford Escort Cosworth 281
3. Hrdinka – Palivec Subaru Impreza 175
4. Trojan – Vodička Toyota Celica 246
5. Arazim – Gál Mitsubishi Lancer 198
6. Tošovský – Sláma Mitsubishi Lancer 153
7. Klokočka – Gross Mitsubishi Lancer 139
8. Trajbold – Trajboldová Ford Escort Cosworth 138
9. Dolák – Palivec Toyota Corolla 132
10. Pech – Uhel Subaru Impreza 131
Skupina N
1. Arazim – Gál Mitsubishi Lancer 260
2. Tošovský – Sláma Mitsubishi Lancer 134
3. Klokočka – Gross Mitsubishi Lancer 134
4. Pech – Uhel Subaru Impreza 132
5. Jandík – Chrástecký Mitsubishi Lancer 115
Formule 2
1. Vlašín – Ševčík Citroën Xsara 133
2. Štolfa – Fanta Peugeot 306 Maxi 130
3. Peták – Benešová Škoda Felicia 124
4. Štajf – Fiala Opel Astra 122
5. Knajzl – Černohorský Škoda Octavia 96

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...