Jedním z důvodů historického úspěchu „kupátek“ značky Opel jsou špičkové technologie, které zájemci získávají za přijatelné ceny. Ani nová Astra Coupé nevybočuje z tradice. I když technicky vychází z oblíbené Astry, jejíž křivky jako kupříkladu výrazná střešní linie a splývavá záď jsou zcela originální. Při pohledu z boku zaujmou černé B-sloupky karosérie a bezrámová konstrukce dveřních oken. Svými 4267 mm je o 15 mm delší než čtyřdveřová verze a o 157 mm delší než tří- a pětidveřové modely. S technicky spřízněnými modely má shodnou šířku (1709 mm) a rozvor kol (2614 mm), zatímco výška sportovního kupé se snížila na 1390 mm.
Celá řada designerských prvků a doplňků jako např. výrazné přední i zadní nárazníky, otvory pro vstup chladicího vzduchu, světlomety, oválná koncovka výfuku atd., zdůrazňují sportovní image a osobitost.
Také interiér odpovídá vnějšímu stylingu, efektní je hlavně černé podbarvení ciferníků palubních přístrojů, jejich ozdobné rámečky jsou vyvedené v chromu. Opel Astra Coupé se bude nabízet ve výbavě obsahující širokou škálu doplňků zlepšující komfort jízdy i bezpečnost. Modely Bertone Edition mají mj. elektrické ovládání oken, elektricky stavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, asymetricky dělená zadní opěradla, přední sportovní sedadla jsou výškově nastavitelná a po překlopení a posunutí dopředu se samočinně vrátí do původní nastavené polohy. Klimatizace je součástí standardní výbavy pro přeplňované verze, které se budou dále odlišovat mj. decentní chromovanou lištou na víku zavazadlového prostoru, modře probarvenými okenními skly, tmavým probarvením krytů koncových světel atd.
Všechny vozy Astra Coupé se mohou pochlubit špičkovou bezpečnostní výbavou včetně aktivních hlavových opěrek u předních sedadel, dvou čelních a dvou bočních airbagů, patentovaného bezpečnostního uchycení pedálů PRS, protiblokovacího systému brzd ABS a protiprokluzového zařízení TC Plus. Stabilizační systém ESP je součástí standardní výbavy „turbo“, do vozů 2.2 se dodává za příplatek.
V novém modelu si odbude svoji evropskou premiéru lehký hliníkový čtyřválec 2.2 řady Ecotec patřící do škály zcela nových agregátů koncernu GM používaných po celém světě. Na samé špičce výkonové škály pak stojí nový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který propůjčuje vozu parametry nejlepších sportovních automobilů. Přes obdivuhodnou dynamiku je motor 2.0T překvapivě hospodárný, když průměrná spotřeba činí 8,9 l na 100 km, což jej řadí k absolutně nejhospodárnějším vozům své třídy. Zatímco blok motoru, hlava válců i dvojice protiběžných vyvažovacích hřídelů jsou mírně upraveny, tak celý systém přeplňování, sací a výfukové potrubí jsou nové. Předností promyšlené konstrukce turbodmychadla je velmi krátká cesta horských výfukových plynů z válců k turbíně, takže v celém systému dochází pouze k minimálním ztrátám.
Motor | 1.8 16V | 2.2 16V | 2.0 T |
Výkon (kW/k/min-1) | 85/116/5400 | 108/147/5800 | 140/190/5400 |
Toč. moment (N.m/min-1) | 170/3400 | 203/4000 | 250/1950-5300 |
Rychlost (km/h) | 206 | 220 | 240 |
Zrychlení 0 – 100 km/h (s) | 9,9 | 8,5 | 7,2 |
Spotřeba (l/100 km) | 5,9 | 8,2 | 8,9 |
Cena | „Bertone“ 609 900,- Kč | Bertone Edition 844 900,- Kč | Bertone Edition 989 900,- Kč |
Vysokým nárokům sportovně orientovaných řidičů na dynamiku jízdy odpovídá speciálně vyladěné zavěšení DSA, což patří společně s výkonnými motory Ecotec k nejsilnějším zbraním Astry. Oproti ostatním verzím modelové řady Astra má kupé o 20 mm níže položené těžiště. To dvoudveřovému kupé propůjčuje nejen dynamičtější vzhled, ale především zaručuje lepší jízdní vlastnosti a jistější ovládání vozu ve vysokých rychlostech. Zavěšení DSA je charakteristický svým samostabilizujícím účinkem při brzdění. Pokud jedou levá a pravá kola po rozdílném povrchu, je tendence k vybočení při brzdění účinně eliminována nárůstem úhlu sbíhavosti u kol s lepší adhezí.
Nový přírůstek modelové nabídky automobilky Opel zaujme především elegantním designem dvoudveřové karosérie, která uvnitř nabízí překvapivě prostorný interiér pro čtyři osoby a ještě zavazadlový prostor o objemu 460 litrů.
Opel Astra Coupé se vyrábí u známé italské firmy Bertone v městě Grugliasco nedaleko Turína. Podle prvních odhadů by odtud mělo vyjíždět přes 30 tisíc dvoudveřových kupátek ročně. Klíčové díly a komponenty jako např. skelet, karosářské panely, podlaha, motory a převodovky budou do firmy Bertone dodávat jednotlivé závody Opel.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.