Suzuki Wagon R+ je uvnitř větší než zvenku

První minivan Suzuki Wagon R se objevil v Japonsku na podzim 1993, letos obohatila celosvětový trh druhá verze Wagon R+, kterou jsme si mohli vyzkoušet.

Suzuki Wagon R+ je uvnitř větší než zvenku

Nový čtyřmístný Suzuki Wagon R+ bezprostředně navazuje na úspěšný předchozí model, který je tři roky nejprodávanějším modelem Suzuki na japonském trhu, zároveň se může pochlubit i několika cenami. Dodnes jich bylo vyrobeno přes 1,3 miliónu.

Koncept minivanu nedával spát celé řadě výrobců automobilů, kteří se snažili japonský „šlágr“ napodobit, ale přes všechny pokusy zůstal Wagon celosvětově nejprodávanějším modelem ve svém segmentu.


Suzuki Wagon R+ je uvnitř větší než zvenku

Dlouholetých zkušeností se stavbou malých automobilů využil Opel, nabídl své technologie a výsledkem kooperace je nový Wagon R+, resp. Opel Agila. Oba typy se od sebe liší jen některými detaily karosérie, příslušenstvím a zvláště pak pohonnými jednotkami. Opel pohání zážehový tříválec 1.0 a čtyřválec 1.2, Suzuki dal přednost řadovému čtyřválci 1.3 o výkonu 56 kW /75 k při 5500 ot./min a točivém momentu 115 N.m při 4250 ot./min.

Jak jsme se sami přesvědčili, šestnáctiventilový agregát se vstřikováním paliva je pro pohon předních kol 975 kg těžkého vozu (celková hmotnost 1355 kg) naprosto dostačující. Čtyřdveřový automobil s výklopnou zádí, motorem vpředu a předním pohonem nás překvapil jak svojí dynamikou, bez problémů jede rychlostí 140 km/h (maximum 155 km/h), tak i akcelerací, což ostatně dokládá 12,8 s potřebných na zrychlení z klidu na 100 km/h. Když už jsme u hodnot, tak prozraďme, že jsme při jízdě po městě, silnicích i dálnici dosáhli průměru pod sedm litrů na 100 km (výrobce udává: město 7,8 l, mimo 5,1 l, průměr 6,1 l).


Suzuki Wagon R+ je uvnitř větší než zvenku

Svými kompaktními rozměry zabere na silnici a hlavně při parkování jen velice málo místa, a to i přesto, že oproti předchůdci je o 100 mm delší (3500 mm) a 45 mm širší (1600 mm), přičemž výška se nepatrně snížila na 1700 mm. Přes tyto rozměry nabízí prostorný a pohodlný interiér vyvolávající pocit, že vůz je uvnitř větší než zvenku vypadá. K dobrému využití obestavěného prostoru přispívají rovněž v samotných rozích karosérie umístěná kola (rozvor 2360 mm). A to ještě na zavazadla zbylo 248 litrů, po sklopení zadních opěradel a naložení až po střechu dokonce 1250 l.

Manipulaci s předměty ulehčuje nízká hrana zavazadlového prostoru a výklopné páté dveře. Pohodlné usednutí mají na svědomí široké dveře a vyvýšená sedadla, zadní dokonce ještě o 100 mm výš než přední. V interiéru najdeme hodně nejrůznějších odkládacích schránek, poliček a zásuvek. Za nejpraktičtější považujeme dvě zásuvky pod předními sedadly a hlubší poličky, tu větší pod airbagem spolujezdce a uzavřenou schránkou, menší pak vlevo pod volantem.


Modernizace se dočkal rovněž design karosérie, který se zaoblil, i když hranaté tvary původní verze mají také své příznivce ještě dnes.


Suzuki Wagon R+ je uvnitř větší než zvenku

Koncept podvozku i konstrukce jednotlivých komponentů je shodná u obou typů, Opel vše pouze optimalizoval a přišel se zavěšením kol DSA. Snížením těžiště se nový model už tolik v zatáčkách nenaklání a jízda je teď nesrovnatelně lepší než s původním typem. Musíme konstatovat, že nový Suzuki Wagon R+ není o třídu, ale minimálně hned o dvě na vyšší úrovni, a to ve všech směrech.

Ačkoliv představuje ideální rodinné vozidlo pro každodenní využití, předurčené do města, tak se nám osvědčil i pro příměstké cestování. Suzuki Wagon R+ je vyráběn v Maďarsku a se základní výbavou (elektricky ovládaná okna předních dveří a zrcátek, dva airbagy, centrální zamykání, digitální hodiny, posilovač řízení, otáčkoměr) stojí 324 900 korun.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...