Jeden z nejúspěšnějších modelů automobilky Opel vyjel na silnice už v roce 1983, o deset let později se objevila druhá generace, kterou nyní střídá nový Opel Corsa.
Charakteristickým rysem Corsy třetí generace je její „dospělejší“ vzhled a propracované křivky, které mu propůjčují dynamičtější a sportovnější nádech. Jednou z nejsilnějších stránek je její mimořádně prostorný interiér a jeho efektivní využití, za což vděčí mírnému prodloužení celkové délky (3817 mm) i rozvoru, který je s 2491 mm nejdelší ve své třídě.
Od předchozího modelu se odlišuje i širším rozchodem kol – vpředu 1429 mm, vzadu 1430 mm. Jak v pětidveřovém tak třídveřovém hatchbacku s identickou zádí mají cestující na předních a zadních sedadlech více místa, nově tvarovaná sedadla lze výškově nastavit. Interiér překvapí rovněž bohatou nabídkou odkládacích míst včetně praktické zásuvky pod sedadlem spolujezdce.
Pětidveřový model nabízí 260litrový zavazadlový prostor, který po sklopení zadních sedadel má objem až 1060 litrů. Jeho přepravní kapacitu lze zvětšit i přepracovaným konceptem ukotvení prostoru pro náklad, neboť dělená zadní opěradla lze fixovat ve dvou úhlech.
Nové modely Corsa vybavil Opel širokou škálou moderních motorů Ecotec od tříválce 1.0 až po výkonný čtyřválec 1.8, nechybí ani turbodiesel 1.7 s přímým vstřikem paliva do válců. Všech pět nově vyvinutých nebo modernizovaných agregátů splňuje emisní limity Euro 4 (zážehové) či normu Euro 3 (vznětové).
Motor | 16V tříválec | 1.2 16V čtyřválec | 1.4 16V čtyřválec | 1.8 16V čtyřválec | 1.7 DTI 16V čtyřválec |
Výkon (kW/k/min-1) | 43/58/5600 | 55/75/5800 | 66/90/6000 | 92/125/6000 | 55/75/4400 |
Toč. moment (N.m/min-1) | 85/3800 | 110/4000 | 125/4000 | 165/4600 | 165/1800 |
Zrychlení (s) | 17,0 | 13,0 | 11,5 | 7,9 | 13,5 |
Rychlost (km/h) | 155 | 170 | 180 | 202 | 170 |
Spotřeba (l/100 km) | 5,6 | 6,2 | 7,2 | 9,0 | 4,7 |
Verze | Club | Sport, Elegance | Comfort, Sport, Elegance | Sport GSi |
Nová Corsa se vyznačuje rovněž výbornými jízdními vlastnostmi i ovladatelností (o čemž jsme se mohli přesvědčit při krátké testovací jízdě v okolí brněnské přehrady), stejně jako vysokým stupněm aktivní bezpečnosti. Proto byla tuhost skeletu i karosérie zvýšena předním pomocným uzavřeným rámem, k němuž je uchyceno řízení. To řidiči zaručuje přesnou a bezprostřední odezvu vozu na pohyby volantem a pocit přesného kontaktu s vozovkou.
Výrazným prvkem zvyšující bezpečnost je sofistikované zavěšení kol DSA umožňující řidiči mít vůz plně pod kontrolou v kritických momentech. Výbava Corsy zahrnuje dva čelní airbagy (Club má pouze jeden), dva boční a koncem roku 2001 se objeví ještě hlavové instalované do výplně stropu. Nový model je také prvním vozem své třídy vybaveným aktivními hlavovými opěrkami snižující risiko poranění krku a krční páteře, také bezpečnostní pásy jsou přepracovány, nechybí patentovaný systém ukotvení pedálů PRS nebo elektrický posilovač řízení. Novinkou jsou „inteligentní“ airbagy, které rozpoznají, zda je sedadlo předního spolujezdce obsazené nebo volné.
Kromě základního provedení Club se nová Corsa představuje ve čtyřech dalších úrovních výbav – Comfort, Elegance, Sport a GSI. Standardní prvky těchto verzí nabízejí často prvky a doplňky, které nejsou obvyklé ani u vozů vyšší třídy. Nejlevnější Opel Corsa 1.0 v třídveřovém provedení se bude prodávat za 269 900 Kč.
Nový Opel Corsa se začne vyrábět nejdříve ve španělské Zaragoze a německém Eisenachu, později také v Portugalsku. V příštím roce chce Opel vyrobit 590 tisíc těchto vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas