Audi Steppenwolf naznačuje, jak si návrháři představují výkonný kompaktní vůz pro silnice i do terénu a zúročují tak dlouholeté zkušenosti s pohonem všech kol. Třídveřový čtyřmístný prototyp pohání zážehový šestiválec o objemu 3,2 litru a výkonu 165 kW/225 k, který se na všechna čtyři kola přenáší šestistupňovou manuální převodovkou.
Výkon mezi přední a zadní kola rozděluje elektronicky řízená spojka Haldex, která zaručuje, že v okamžiku prokluzu předních kol se adekvátní část výkonu začne okamžitě přenášet na zadní kola. Dobrou trakci za obtížných podmínek dále zaručuje elektronická závěra diferenciálu EDS. V kritických situacích zasahuje do činnosti brzd a motoru ještě elektronický stabilizační systém ESP.
Vysoký výkon a mohutný točivý moment 320 Nm zaručují prototypu největší rychlost přes 230 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h pod osm sekund.
Jednou z mnoha technických specialit je čtyřstupňové pneumatické odpružení kol vycházející z technologie použité u modelu Audi allroad quattro. Elektronicky řízené pneumatické odpružení kol mění svoji výšku ve čtyřech krocích v celkovém rozsahu 60 mm, tzn. od 163 mm do 223 mm. Světlá výška se upravuje buď samočinně – v závislosti na rychlosti jízdy – nebo manuálně tlačítkem na přístrojové desce.
Dalším zajímavým prvkem je parkovací brzda, jejíž elektronicky řízený elektrohydraulický systém využívá tlakového vedení a brzdových pístků kotoučových brzd zadních kol. Řidič zajišťuje vůz stisknutím tlačítka na palubní desce. V tom okamžiku pustí hydraulické čerpadlo do okruhu zadních brzd brzdovou kapalinu pod tlakem 80 barů a speciální jednocestné ventily zaručí, že tlak zůstává stálý.
Řidič a spolujezdci sedí ve výrazně anatomicky tvarovaných sedadlech oddělených středovým tunelem, posez i uspořádání přístrojů připomíná spíše výkonné sportovní vozy. Přístup k dvěma komfortním místům v zadní části vozu usnadňují široké dveře a speciální systém sklápění a posouvání předních sedadel, který se osvědčil u Audi A3.
Překvapivě objemný zavazadlový prostor v zádi je dobře přístupný do strany odklápěcími zadními dveřmi. Sklo zadního okna lze elektricky zcela zapustit do dveří zavazadlového prostoru, pod jehož podlahou se ukrývá plnohodnotné náhradní kolo. V případě potřeby se vysunuje ve speciální elektricky ovládané zásuvce.
Audi Steppenwolf je unikátním prototypem do všech podmínek. Přináší si mnoho z luxusních sedanů Audi i z jejich legendárních soutěžních automobilů. Mimořádný zájem veřejnosti je pro německou automobilku Audi důležitým vodítkem k případnému zavedení sériové výroby.