Volvo S60 svým vnějším designem na mě spíše zapůsobilo jako kupé, elegantní a dynamické. Nové Volvo S60 vychází z Volva S80, má však sportovní charakter, při čemž si zachovává všechny přednosti modelu S80 jako ku příkladu dostatek místa pro pohodlnou jízdu na dlouhé vzdálenosti pro všech pět cestujících včetně dostatečného úložného prostoru pro zavazadla a maximum bezpečnosti. Přes svůj sportovní charakter zůstává S60 rodinným vozem a zároveň i vozem reprezentačním.
Krátký přední i zadní převis karoserie poskytují vozu optimální rozložení hmotnosti a tím umožňují spolu se sportovně konstruovaným podvozkem řidiči rychlou a bezpečnou jízdu v prudkých zatáčkách i ve vyšších rychlostech. Tuhost karoserie významně ovlivňuje bezpečnost a jízdní vlastnosti vozu – u Volva S60 dosahuje hodnoty 20 kNm/stupeň – to znamená značně přesahuje tuhost karoserie u běžných čtyřdveřových sedanů, která se pohybuje na polovičních hodnotách. Za zmínku stojí nová konstrukce podvozku, která zabezpečuje, aby při prudkém brždění nebo prudké akceleraci zůstával vůz v horizontální poloze. Samozřejmě je nové Volvo vybaveno brzdovým systémem ABS, elektronickým rozdělováním brzdného účinku EBD a za příplatek je možné vybavit Volvo S 60 systémem DSTC, což je dynamický systém stability.
V současné době je možné objednat Volvo S60 jedním ze čtyř typů pětiválcových benzinových motorů s dvaceti ventily o objemu 2,4 litru s výkonem 103 kW (140k), 125 kW (170 k) a 147 kW (200 k). Čtvrtý typ motoru má obsah 2,3 litru a dosahuje nejvyšší výkon 184 kW (250 k) při 5 200 ot/min. Tento motor má též nejvyšší maximální točivý moment 330 Nm, který dosahuje od 2520 do 5220 ot/min. S tímto motorem dosahuje Volvo S60 též nejvyšší maximální rychlost 250 km/h a nejvyšší zrychlení a to z 0 na 100 km/h za 6,8 sekund. Výrobce udává kombinovanou průměrnou spotřebu Volva s tímto motorem 9,3 litru na 100 km. S automatickou převodovkou o 1 litr vyšší. U všech čtyřech motorů je možné volit mezi mechanickou 5ti stupňovou anebo automatickou taktéž 5ti stupňovou převodovkou. Automatická převodovka je elektronicky řízená, adaptivní včetně funkce lock-up a zimního režimu. Nová automatická převodovka má také funkci „automatického zařazení neutrálu“ – pokud stojíte s vozem na místě a volič je v poloze „Drive (D)“, je automaticky zařazen neutrál a vozidlo proto nemá tendenci pohybovat se směrem dopředu, což omezuje vibrace motoru a snižuje spotřebu paliva. Automatická převodovka může být za příplatek (9 000 Kč) u motorů s výkonem 200 a 250 k doplněna o funkci sekvenčního řazení, to znamená, že řidič může podle svého rozhodnutí volit sám přímo jednotlivé rychlostní stupně.
Již základní výbava je u Volva S60 velmi bohatá, řadu položek volitelné výbavy je pak možné doobjednat. Cena Volva S60 se základní výbavou se podle druhu motoru a převodovky pohybuje od 930 000 Kč do 1 370 800 Kč.
Ze 30ti kilometrové zkušební jízdy nemohu udělat komplexní vyhodnocení jízdních vlastností. Ale i po krátké zkušební jízdě se již teď těším, že mě dovozce zapůjčí Volvo S60 na týdenní testovací jízdy, abych vás pak mohl uceleně informovat o svých získaných poznatcích s tímto vozem.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas