Již při přebírání vozu k testu mně zaujala jeho prostornost, která umožňuje pro všechny cestující pohodlné nastupování i do druhé a třetí řady sedadel bočními 125 cm širokými posuvnými dveřmi. Za třetí řadou sedadel je skutečně velký prostor pro zavazadla a další náklad. Jeho délka je 220 cm a šířka 175 cm, mezi podběhy je šířka 139 cm – zadní dvoukřídlové dveře otevíratelné do 180 stupňů jsou 154 cm široké a 157 cm vysoké. Zadní řada sedadel lze za několik vteřin sklopit, čímž se délka nákladního prostoru zvětší na 255 cm. Zrovna tak lze poslední řadu z vozu velmi jednoduše vyjmout, ale je nutno počítat s hmotností této řady sedadel, která je 88 kg, pak se délka nákladového prostoru zvětší na 304 cm. Při obsazení osmi osobami lze do Transitu ještě naložit náklad do 600 kg. Celková maximální hmotnost vozu pak je 3 290 kg.
Přes svou velikost působí Transit Kombi elegantně zejména při pohledu zpředu, ale i z boku, protože okna mimo oken řidiče a spolujezdce jsou tónovaná. Pohodlné přední sedadlo řidiče je nastavitelné v 9ti směrech a sedadlo spolujezdce v 8mi směrech. Ani po ujetí 500 km jsem nepociťoval nadměrnou únavu. K této skutečnosti jistě přispěla i ergonomicky řešená palubní deska, na které jsou sdělovače velmi dobře čitelné a ovládače jsou umístěny v dosahu řidiče. Posilovač řízení je účinný a řazení rychlostí je lehké. Brzdy ani po delším brždění nevykazovaly snížení účinnosti. Mou nižší únavu z řízení jistě ovlivnil i zvýšený posaz řidiče a tím velmi dobrý přehled na dopravní situaci s možností včasného reagování na ní. Musím vyzdvihnout konstrukci a provedení obou vnějších bočních zpětných zrcátek, které dovolují velmi dobře sledovat silnici za sebou. Zejména pak jsem je ocenil jak při couvání tak i při zaparkovávání tohoto vozu 565 cm dlouhého na menší prostor. V interiéru vozu je celá řada přihrádek včetně přihrádky na mobilní telefon, nápoje, doklady atd. Hlučnost motoru je zejména při studeném motoru větší, ovšem proti předchozímu provedení Transitů je rozhodně nižší.
Testovaný Transit Kombi s rozvorem náprav 375 cm se dodává s nejvýkonnějším naftovým motorem Transitu a to 2,4 TDi s výkonem 120 k (88 kW) při 4000 ot/min. Nejvyšší točivý moment 240 Nm dosahuje tento motor již při 2300 ot/min. Podle mého názoru výkon tohoto motoru plně dostačuje i pro plně obsazený a naložený vůz. Poměrně překvapen jsem byl s nízkou spotřebou tohoto motoru. S vozem jsem celkem ujel 1010 km při převážném obsazení čtyřmi osobami, z toho cca 200 km ve městě. Celkem jsem spotřeboval 83 litrů, což odpovídá průměrné spotřebě 8,2 litrů na 100 km. A to jsem vůz nijak nešetřil, na dálnici jsem jezdil, pokud nebylo omezení, stálou rychlostí 130 km/hod. Myslím, že právě tato rychlost motoru nejlépe vyhovovala – i jeho hlučnost se mi zdála nižší.
Základní cena Transitu kombi je 881 000 Kč, testovaného modelu s osmi sedadly 928 000 Kč. V základní ceně je obsaženo mimo jiné: airbag řidiče, tónovaná skla od 2. řady sedadel, vyhřívané zadní okno, imobilizér, třetí brzdové světlo, zařízení pro start za studena do – 15 stupňů C. Výbava na přání obsahuje řadu položek – od klimatizace až po zadní dveře otevíratelné do 270 stupňů.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů