Okruh v Oscherslebenu u Magdeburgu už podruhé letos přivítal účastníky DTM a po dvojnásobném úspěchu vozů Opel v jarním závodě všichni s napětím očekávali, zda se Oply po černé sérii opět jednou prosadí. Už trénink leccos napověděl. Nejrychleji projel jedno kolo sice Bernd Schneider s Mercedesem, ovšem další čtyři místa patřila Oplům v pořadí Alzen, Reuter, Winkelhock a Schneider.
Hned po startu šel do čela Schneider sledován Alzenem, ale už v první šikaně vyjel mimo trať Winkelhock, když uhýbal svému týmovému kolegovi Reuterovi. „Zatočil jsem o něco později, abych netrefil Reutera, který jel vedle mě. Tím jsem vyjel do štěrkové zóny, která působila jako náledí. Nemohl jsem proto zabránit, aby se moje auto nedostalo opět na trať, zrovna v okamžiku, kdy zde projíždělo celé startovní pole“, komentoval situaci Winkelhock. Výsledkem byla hromadná havárie, osm poškozených vozů, přerušený závod a nový start. „Kombinace zatáček je v této podobě nešťastná. Jezdec nemá žádnou šanci zareagovat“, dodal Klaus Ludwig, trojnásobný šampión DTM.
Opakovaný start s dvanácti vozy na startu vyšel nejlépe Alzenovi, který pak po celou dobu závodu odolával útokům Schneidera. Nakonec vítězství uhájil, když úspěch Oplů završili ještě Reuter a Hélary na 3. a 4. příčce. První body si na své konto připsal tým Audi – Abt zásluhou Aiella. Už v průběhu první jízdy a během pauzy se podařilo mechanikům havarované vozy zpojízdnit, a tak do druhé jízdy nastoupilo 19 jezdců.
Nejlépe odstartovaly dva Oply řízené Alzenem a Reuterem sledované Schneiderem s Mercedesem. Zatímco Alzen zvyšoval náskok, Reuter si vyměnil pořadí se Schneiderem, který hned nastoupil ke stíhací jízdě. Když už se zdálo, že Uwe Alzen završí úspěšný víkend druhým vítězstvím, tak při dobržďování před zatáčkou vyrobil „polohodiny“ a rázem se propadl na pátou příčku. Příčinou byla prachem a pískem znečištěná trať, což se málem stalo osudné i pro vedoucího Schneidera, který v závěru také vyjel mimo trať, naštěstí bez následků. Situaci sice ustál, ale čtyřsekundový náskok byl pryč a Reuter „za kufrem“. Ani to však nevyvedlo Schneiderea z koncentrace, během chvilky ztracený náskok získal zpět a šesté vítězství v letošní sezóně jeho.
Do skončení DTM zbývají již pouze dva závody, na Nürburgringu a v Hockenheimu, tzn. čtyři jízdy s maximálním ziskem 80 bodů. Pokud by Ludwig nebo Reuter vyhrál všechny čtyři jízdy, potom Schneiderovi stačí na celkové prvenství pouhých dvaadvacet bodů. Vzhledem k jezdeckému umění a jeho letošní životní formě by to pro šestatřicetiletého Němce neměl být problém.
Výsledky:
1. jízda | |
1.Alzen | Opel |
2. Schneider | MB |
3. Reuter | Opel |
4. Hélary | Opel |
5. Aiello | Audi |
6. Ludwig | MB |
7. Bartels | Opel |
8. Scheider | Opel |
9. Thompson | Audi |
10. Abt | Audi |
2. jízda | |
1. Schneider | MB |
2. Reuter | Opel |
3. Ludwig | MB |
4. Alzen | Opel |
5. Bartels | Opel |
6. Dumbreck | MB |
7. Tiemann | MB |
8. Jäger | MB |
9. Scheider | Opel |
10. Hélary | Opel |
Průběžné pořadí | |
1. Schneider Bernd | 181 |
2.-3. Ludwig Klaus | 122 |
2.-3. Reuter Manuel | 122 |
4. Fässler Marc | 83 |
5. Winkelhock Joachim | 70 |
6. Dumbreck Peter | 68 |
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas