Audi allroad quattro: Přes hory a doly

Willy Bogner natočil nový film: Mountain Magic.

Audi allroad quattro: Přes hory a doly

No limits!


Auto bez hranic: Audi allroad quattro je hlavním představitelem v novém filmu Mountain Magic Willyho Bognera. Prožijte zrození filmové hvězdy – první obrazy riskantního natáčení. Prosím otočte list .

Síla obrazů!


Nároky jsou tak velké jako formát, má to být nejlepší sportovní film systému Imax. První pohled na širokoúhlý poster ukazuje nejsenzačnější místa natáčení, například Monument Valley v Arizoně nebo Mohavskou poušť sousedící s Kalifornií, kde se smělo natáčet poprvé. Auto, které dobylo tyto krajiny, budí pozornost: Audi allroad quattro.

? Točil jste ve formátu Imax, vaším hlavním představitelem je Audi allroad quattro.


! Film se jmenuje Mountain Magic a chce ukázat krásu, dramatičnost a zábavu zimních sportů – snowboardingu, lyžování, paraglidingu.

? Role pro auto?


! Hlavní role. Hledali jsme typ supersportovního auta, které umí všechno: právě takové, jaké je allroad quattro, které překonává jezera, příkré svahy a vodní toky a které kromě toho opravdu dobře vypadá. Tedy hvězdu. Původně byla sekvence s novým allroad quattro plánována na osm minut. Ale záběry byly tak dobré, že jsme dobu jeho výstupu téměř zdvojnásobili. Nyní je to 15 minut – z celkových 45 minut.

? Jste znám mimořádnými filmy jako Fire and Ice, točil jste legendární honičky jako jízdu na lyžích Rogera Moora v bobové dráze v Cortině pro bondovku For your Eyes only. Co můžeme očekávat tentokrát?


Audi allroad quattro: Přes hory a doly

! To přirozeně ještě nechci prozradit. Jen tolik: allroad quattro pojede přes vodu, bude cestovat hlubokým sněhem jako snowmobil a poletí z kopce na paraglideru.

? Každý ví, že ani allroad quattro nemůže létat nebo plavat. Jak se dostane auto do vzduchu bez rizika okamžitého pádu?


! Tato scéna patří jistě k nejnáročnějším a nejobtížnějším, je to světová premiéra. Zhotovili jsme allroad quattro v extrémně lehkém provedení a vybavili je dálkovým řízením z kosmické techniky. U takových scén je jistější, když v autě žádný řidič nesedí. Kromě toho jsme ušili největší paraglider na světě – s rozpětím dvacet metrů! Pak jsou ještě zapotřebí dobré povětrnostní podmínky a pořádná dávka štěstí. Už druhý pokus se podařil.

? Bez totálních škod?


! Během celého natáčení jsme žádné auto nezničili, žádné problémy s allroad quattro nebyly, i když nároky byly extrémní, což vypovídá o vysoké kvalitě nového Audi.

? Kolik scén v Mountain Magic je reálných, kolik jich pochází z trikového studia?


! Tři čtvrtiny jízdních scén s allroad quattro jsou pravé, se skutečnými řidiči – profesionály motoristického sportu, jako jsou Sepp Haider a Joschi Kleint, kteří allroad quattro dokonale ovládali a byli jím okouzleni.

? Jak dlouho to trvá, než se takové scény natočí?


Audi allroad quattro: Přes hory a doly

! U takových projektů je rozhodující přesná příprava. Příprava letové scény trvala dva a půl měsíce, natáčení čtyři dny. Teprve při natáčení se ukáže, zda byly přípravy správné. Největším překvapením totiž bylo, že vše probíhalo podle plánu.

? Další zvláštností filmu je formát Imax. Jaké nároky klade na autora scénáře, režiséra a kameramana Bognera?


! Je to nejnákladnější způsob natáčení. Formát Imax umožňuje zcela jiné vtažení diváka do filmu. Sedí uprostřed děje. A poměr přírody a člověka je možno ukázat ještě podstatně působivěji než v normálním 35mm formátu, může vzniknout napínavá směs krajiny a akce. Natáčení může být značně namáhavé už jen proto, že kamera váží 28 kilogramů, což komplikuje filmování akčních scén, např. v bobové dráze při 70 km/h, v helikoptéře při 140 km/h.

? V Mountain Magic vystupuje vedle allroad quattro ještě jedna nápadná hvězda: pilotka.


! Ta dívka je zcela cool, americká zpěvačka popu. Jmenuje se – její barva je tomu blízká – Pink. Jezdí velmi dobře, zpívá velmi dobře, vypadá velmi dobře – ideální partnerka pro allroad quattro.

? Kdy bude mít film premiéru?


! Start je v září 2000 na celém světě. První scény s allroad quattro byly již k vidění začátkem března na ženevském autosalonu.

převzato z AUDI magazínu 2/2000

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...