Chcete získat jedinečný přehled o historii dopravy včetně poštovního, telegrafického a satelitního přenosu zpráv, potom navštivte muzeum dopravy v Luzernu. Ovšem na prohlídku dvanácti hal budete potřebovat celý den.
Dopravní muzeum je rozděleno do několika sekcí, mj. kolejové, lodní, letecké, lanových drah, kosmonautiky, motoristické apod. Např. kolejová doprava zahrnuje šedesát unikátních lokomotiv a vagónů, přibližuje historii první švýcarské alpské dráhy Svatého Gottharda či dějiny první ozubnicové dráhy v Evropě.
V oddělení automobilů zjistíte, že i ve Švýcarsku se počátkem století vyráběly automobily a motocykly. Málokdo totiž ví, že v zemi helvétského kříže existovala řada firem, jejichž stroje v originálním stavu můžeme v Luzernu obdivovat. Nejstarším vozem je přes sto let starý čtyřdobý dvouválec Popp, nejznámější pak Martini, vyrábějící osobní vozy plných šestatřicet let. K nejvýznamnějším automobilovým firmám pionýrské doby patřila ženevská Picard Picket, jejíž vozy se do roku 1910 prodávaly pod značkou SAG, poté se objevil první Pic-Pic. Díky vysoké kvalitě a šoupátkovému motoru si vozy Pic-Pic vysloužily přezdívku „švýcarský Rolls-Royce“. Mezi exponáty najdeme i aerodynamickou třílitrovou osmiválcovou Tatru 77 z roku 1934, se zajímavou historií. V roce 1934 byla Tatra dodána do Švýcarska, kde ji používal Ferdinand Schenk, dovozce kopřivnických automobilů. Koncem 30. let byla prodána do Ženevy, kde v roce 1960 havarovala. V zápětí ji získal Schenkův syn už s vědomím darovat ji právě otevřenému muzeu.
Dopravní muzeum leží na břehu jezera Vierwaldstätter a od března do října je otevřeno od 9.00 do 18.00 hodin, v zimě pak od 10.00 do 16.00 hodin. Tolik technických zajímavostí pod jednou střechou hned tak nenajdete.