Rallycrossový souboj Hansen – Eklund pokračuje

Mistrovství Evropy v rallycrossu má za sebou šest podniků, a protože do jeho skončení zbývají už jen tři, tak se podívejme jak vypadá situace v jednotlivých divizích.

Rallycrossový souboj Hansen – Eklund pokračuje

V první divizi touží po osmém titulu Švéd Kenneth Hansen, který má na svém kontě tři vítězství. Jeho největší soupeř a úřadující šampión Per Eklund se radoval zatím dvakrát a třikrát dojel třetí. O větší bodový zisk přišel zřejmě vynecháním závodu na trati v rodné Arvice, neboť ve stejném termínu dal přednost účasti v americkém závodě do vrchu Pikes Peak. Mezi Hansenem a Eklundem se asi také rozhodne o titulu, i když šanci, ovšem spíš jen teoretickou mají je ště Francouz Pailler, Nor Opland a možná i Belgičan Kuypers.

Pailler startující s nejatraktivnějším vozem celého startovního pole, Peugeotem 206 WRC, sice nevyhrál žádný závod, ale vždy se kvalifikoval do finále A, i když si dvakrát zajistil účast až po vítězství ve finále B. Opland vyhrál jen v Belgii, o týden později obrátil Mitsubishi na střechu a kromě druhé příčky v Portugalsku už jen „paběrkoval“. Po nevydařených prvních dvou závodech a dvou šestých místech začal v Belgii a Holandsku konečně stoprocentně fungovat Ford Focus WRC Michaela Jernberga (dvakrát druhý), jenž si v závěrečných podnicích bude chtít vylepšit své dosavadní sedmé místo. Po vítězství prahne i dvojnásobný šampión Nor Ludvig Hunsbedt, jenž se s Focusem nedostal výš než na 4.místo. Technické problémy sužují i letos Martina Schancheho s Oplem Astra 4×4, osmá příčka je pro šestinásobného mistra rozhodně zklamáním.

Rallycrossový souboj Hansen – Eklund pokračuje


Dvěma českým zástupcům Pavlu Koutnému a Jiřímu Jirovcovi patří 13.,resp.14.příčka, ovšem už s dosti značnou bodovou ztrátou, která nedává příliš nadějí na umístění v první desítce. Pavel Koutný musel dokonce pro technické potíže s motorem vynechat několik podniků a na poslední dva závody připravil polosériový náhradní agregát, s nímž vybojoval alespoň dvě osmá místa. O lepší umístění jej připravila upadlá kola. V Belgii po slibném 4. a 5.čase v rozjížďkách urazil kolo o obrubník a opravený vůz už jel pak pouze se zadním pohonem. V Holandsku přišel o kolo po kolizi s Hunsbedtem.


Z českých reprezentantů má k medaily nejblíže Jaroslav Kalný v druhé divizi i když porazit postavou malého, ale zato nesmírně rychlého Francouze Eddy Benézeta nebude vůbec jednoduché. Prodejce Peugeotů z Čimic a Klatov začal sezónu prvním, třetím a druhým místem, ale pak přišla smolná série tří šestých míst. Naproti tomu Benézet vystoupil při každém závodě na stupně vítězů, dvakrát nejvýše.


Rallycrossový souboj Hansen – Eklund pokračuje

Dva trumfy má v ruce také Švéd Magnus Hansen a jeden Fin Jokke Kalio, které dělí od sebe pouhý jeden bod. Vlastimil Boháček si drží zatím pátou příčku, když v Portugalsku dojel druhý a v Sosnové třetí. Problémy s poloosami pronásledovaly v několika závodech desátého Pavla Novotného a na špičku zatím nestačí ani Seat Ibiza Romana Častorala. Vzhledem k vyrovnanosti jezdců i vozů můžeme v dalších závodech očekávat ještě dramatické souboje, protože poslední slovo neřekli ani Nor Biksrud, Belgičan Scheveneels či Nor Lindefjell.

Do divize 1400 Cup se po roční odmlce vrátil v roce 1998 první Němec Sven Seeliger, který vyhrál už čtyři závody a jednou dojel druhý, takže by mu titul neměl uniknout. O zbývající dva zlaté věnce se podělili Dán Nielsen a náš Jaroslav Marchall v Sosnové, který je však dvěma haváriemi až šestý za dalšími dvěma našimi jezdci Sýkorou (jednou druhý a třetí, v Belgii si za širší ráfky vysloužil diskvalifikaci) a Nováčkem (jednou třetí).

Průběžné pořadí

Divize 1
1. Hansen Kenneth (S) Citroën Xsara 99
2. Eklund Per (S) Saab 9-3 85
3. Pailler Jean Luc (F) Peugeot 206 WRC 79
4. Opland Eivind (N) Mitsubishi Carisma 77
5. Kuypers Jos (B) Ford Escort 2000 73
6. Hunsbedt Ludvig (N) Ford Focus WRC 61
Divize 2
1. Benezet Eddy (F) Peugeot 306 102
2. Kalný Jaroslav (CZ) Peugeot 306 85
3. Hansen Magnus (S) Citroën Xsara 77
4. Kalio Jokke (SF) Honda Integra 76
5. Boháček Vlastimil (CZ) Peugeot 306 60
6. Biksrud Borre (N) Citroën Xsara 51
D 1400
1. Seeliger Sven (D) Citroën AX 100
2. Keersmaecker (B) Peugeot 106 74
3. Nielsen Peter (DK) Rover Metro 65,5
4. Sýkora Miroslav (CZ) Peugeot 106 55
5. Nováček Pavel (CZ) Suzuki Swift 53,5
6. Marchal Jaroslav (CZ) VW Polo 48,5

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...