Především díky výbornému průběhu točivého momentu zrychluje Audi S3 z klidu na 100 km/h za pouhých 6,8 s a z rychlosti 60 km/h se na pátý rychlostní stupeň rozjede na 120 km/h během 11,5 s. Průměrná spotřeba přitom činí jenom 9,1 l/100 km. Audi S3 krotí čtveřice bohatě dimenzovaných kotoučových brzd s vnitřním chlazením, jejichž hydraulický okruh je doplněný moderním protiblokovacím systémem ABS a elektronickým děličem brzdného tlaku EBV.
Vysoký výkon motoru se přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím přesné šestistupňové převodovky. Audi S3 používá stejný systém stálého pohonu všech kol, který se objevil už ve sportovním Audi TT quattro. Pohon všech kol spolu s elektronickou závěrou diferenciálu EDS garantuje optimální trakci za každých podmínek. Audi S3 vyjíždí na sedmnáctipalcových ráfcích s nízkoprofilovými pneumatikami rozměru 225/45 R17 W.
Sportovní Audi S3 je na první pohled odlišitelné od ostatních verzí díky svému výraznému designu: Rozšířené lemy podběhů zvětšují celkovou šířku vozu až na 1763 mm, ve spodní části mohutného předního nárazníku jsou umístěné světlomety do mlhy a velké otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám. Dokonalý vzhled jenom 1415 mm vysokého vozu korunuje střešní spojler na zádi vozu, chromované koncovky výfuků a xenonové světlomety kryté čirým sklem. Barevná škála sportovní „es-trojky“ přidává k odstínům, známým z modelů A3 navíc výrazné laky – červená „Absolutní“ a žlutá „Imola“.
Na rozdíl od řady jiných sportovně laděných vozů, je možné Audi S3 používat jak v běžném denním provozu tak i pro cestování na větší vzdálenosti. Vůz se totiž chlubí poměrně velkým zavazadlovým prostorem základního objemu 270 l, který však postupným sklápěním zadních opěradel děleným v poměru 1/3 ku 2/3 lze zvětšit až na 1020 l.
Nové Audi S3, stejně jako model A3, který v květnu 1998 získal plný počet čtyř hvězdiček v náročném bariérovém testu Euro-NCAP, plní všechny přísné bezpečnostní standardy automobilky Audi. Nejvyšší míru ochrany poskytuje pasažérům Audi S3 dvojice čelních a dvojice bočních airbagů, pyrotechnické předpínače všech tříbodových pásů, omezovače napětí v předních pásech a vysoce pevné tyčové výztuhy z hliníku ve dveřích.
Interiéru, který hojně využívá doplňky z leštěného hliníku, dominují sportovní sedačky Recaro a atraktivní tříramenný volant s věncem potaženým pravou kůží. Do standardní výbavy patří mj. palubní počítač, alarm s čidlem pohybu uvnitř interiéru, dálkově ovládané centrální zamykání, automatická klimatizace a kvalitní autorádio.
Exkluzivní charakter Audi S3 zdůrazňuje i nabídka příplatkových výbav, která obsahuje např. špičkové audiosystémy, celou řadu autotelefonů nebo navigační systém pro řidiče, kteří často cestují do ciziny.