Japonská automobilka Suzuki, která letos slaví 80 let od svého založení, má ve svém programu na jedné straně malá vozidla jako jsou Alto, Swift a Wagon R+ a na druhé straně pak terénní modely Samurai, Jimny, X-90 a Vitara. Mezeru mezi nimi vyplňuje pak největší model Baleno, jehož evropská premiéra se odehrála před pěti lety na autosalonu v Amsterdamu a který před nedávnem prošel modernizací.
Vedle čtyřdveřového sedanu (v zahraničí se prodává také třídveřové provedení) je pro zájemce od loňska připraveno ještě kombi Wagon. Vzhledem ke stále rostoucímu zájmu o vznětové motory nechtělo ani Suzuki zůstat stranou a protože „diesely“ nevyrábí, tak „sáhlo“ po osvědčeném, i když dnes už ne právě nejmodernějším, přeplňovaném vznětovém čtyřválci 1.9 s nepřímým vstřikováním, používaným např. ve vozech Peugeot.
Přední kola tak pohání turbodiesel o výkonu 57 kW (75 k) při 4600 ot./min a točivém momentu 135 N.m při 2250 otáčkách. Tyto hodnoty jsou pro běžný provoz zcela dostačující. To ovšem neznamená, že by vozu chyběla potřebná rychlost. Pořádným sešlápnutím plynového pedálu dosáhnete největší rychlosti 160 km/h. Mnohem víc než dynamiku jsme ocenili kvalitní podvozek s tvrdším pérováním, takže se Baleno Wagon v zatáčkách příliš ani nenaklání.
Další předností je přijatelná spotřeba paliva, která se při obsazení dvěma osobami pohybovala pod sedm litrů, jen ve městě se vyšplhala o něco víc. Když k tomu připočteme velice atraktivní cenu 414 900 Kč, potom dostaneme ideálního a hlavně praktického společníka pro rodinné cestování. Za tuto cenu získáme mj. posilovač řízení, elektrické ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání, elektrická zpětná zrcátka, střešní nosič, zadní stírač, dva čelní airbagy, dělené opěradlo zadních sedadel. K pohodě za volantem přispívá nejen prostorný interiér s příjemnými potahy sedadel, ale také výškově nastavitelný volant i sedadlo řidiče. Prakticky pouze ABS, klimatizace a metalíza jsou za příplatek.
Základní objem zavazadlového prostoru, jehož spodní hrana je zároveň s nárazníkem, činí 380 l, po sklopení zadních sedadel jej lze zvětšit až na 1377 litrů. Pod podlahou „kufru“ je uloženo náhradní kolo se zvedákem a praktická plastová deska s úložným prostorem a dvěma schránkami.
Cílem designérů a vývojových pracovníků bylo Suzuki Baleno Wagon co nejvíce přiblížit evropským podmínkám a to se jim také podařilo.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií