Také na druhé straně Atlantiku u společnosti GM pracovali nejlepší konstruktéři na vývoji alternativních pohonů. Navazovali přitom na užitkový automobil poháněný elektrickou energií z roku 1916.

Po skvělých konceptech a studiích, jako byly např.sportovní elektromobil Impact s rychlostí 160 km/h nebo luxusní sedan HX3 s hybridním pohonem, představila v roce 1996 společnost GM, jako první automobilka na světě, sportovní dvoumístný model EV1 plně využitelný v každodenním provozu. Přední kola poháněla výkonná jednotka složená z asynchronního elektromotoru o výkonu 101 kW (137 k), jednorychlostní převodovky s redukujícím převodem 2:1 a sofistikované elektronické řídicí jednotky, regulující mj.činnost posilovače řízení a veškerého palubního příslušenství. Elektrickou energii čerpá elektromotor ze 26 nikl-metalhydridových akumulátorů. „Sporťák“ s akčním rádiusem 150 km zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,5 s a dosahuje rychlosti až 130 km/h. Zajímavostí je regenerační systém, který při brzdění dodává energii zpět do akumulátorů.
Zatím posledním „alternativním“modelem značky GM je hybrid GM Precept, představený letos v Detroitu. Charakteristickým rysem tohoto konceptu je vynikající aerodynamika. Koeficient odporu vzduchu cx = 0,163 je nejnižší hodnotou, jaké se kdy u sedanu této kategorie podařilo dosáhnout. Pětimístný vůz je vybavený třífázovým elektromotorem o výkonu 35 kW (47 k), který pohání přední kola. Zadní kola pak tříválcový turbodiesel 1.3 s přímým vstřikováním systému common-rail o výkonu 40 kW (54 k). Díky vyspělé řídicí elektronice se může pochlubit průměrnou spotřebou pouze 2,94 litru na 100 km.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas