Návštěvníci Muzea sportovních automobilů v Lánech se seznámí nejen se závodními speciály obou zakladatelů muzea ing. Antonína Charouze a Jana Trajbolda st., ale uvidí i mnoho zajímavých vozů, které ještě nedávno burácely na závodních tratích. Výkonný Ford Escort Cosworth, připravený pro A. Charouze výhradně pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak, patří společně s Jaguarem XJ 220 k nejsilnějším vozům, jejichž výkon přesahuje pět set koňských sil. Jen o něco menší výkon má soutěžní Audi Sport quattro z roku 1985, s nímž švédský soutěžák Stig Blomqvist skončil čtvrtý v Portugalsku a na Novém Zélandě.
Tatra V8 se vzduchem chlazeným čtyřventilovým osmiválcem se může pochlubit českým rychlostním rekordem. Závodní Minor III s hliníkovou dvoumístnou karosérií připomíná účast těchto vozů v Le Mans 1949. Hliníkové kupé Škoda Popular Special zase obsadilo ve své kategorii první a druhou příčku v Alpské soutěži 1934. Pěkný pohled je také na Jaguary rady E, MG Midget, Lancii Stratos, Ferrari Testarossu nebo Ford Mustang, svého času nejrychlejší vůz světa.
Nechybí ani jeden z nejzdařilejších českých soutěžních automobilů minulých let – Škodu 130 RS, přezdívané jako „Stratos z východu“. Ve vystaveném voze dojela při jediném společném startu posádka Trajbold – Charouz třetí v Rallye Wartburg 1979.
Lánská expozice je otevřena v hlavní sezóně (duben až říjen) denně od 10 do 17 hodin, přes zimu (listopad – březen) pouze ve středu, sobotu a neděli (10 – 16 h).