Prodej automobilů a motocyklů za 1. pololetí 2000

Za 1. pololetí letošního roku se prodalo na našem trhu celkem 77 997 osobních a 6 838 lehkých užitkových automobilů. Oproti 1. pololetí roku 1999 se prodalo o 4 552 osobních automobilů více, naproti tomu na trhu lehkých užitkových aut došlo k poklesu o 257 kusů. Nákladních aut se prodalo 3 473, to je o 829 kusů více než za srovnatelné období roku 1999. Motocyklů se prodalo 4 973.

Osobní automobily


První místo obsadila značka Škoda (38 542), druhé místo Opel (5 183), třetí VW (4 387), čtvrté Renault (4 285), páté Peugeot (3 568), šesté Daewoo (3 276), sedmé Ford (2 686), osmé Fiat (2 080), deváté Seat (1 964) a desáté Toyota (1 753). Zajímavá skutečnost je, že oproti 1. pololetí roku 1999 se zvýšil prodej drahých vozů značek Audi, BMW, Jaguar, Mercedes a Volvo.

Lehké užitkové automobily


První místo obsadila značka Škoda (1 404), druhé Ford (1 163), třetí VW (1 036), čtvrté Peugeot (549), páté Renault (468), šesté Citroen (377) a sedmé Mercedes (362). Nulový prodej měly značky TAZ, Tatra Beta, Asias Motor a Destacar.

Nákladní automobily


První místo obsadila značka Mercedes Benz (695), druhé Avia (667) a třetí Iveco (631). Z celkového počtu nákladních aut se nejvíce prodalo tahačů (1 057) a šasí (1 049). Skříní se prodalo 455 a valníků pouze 50. Podle nosnosti se prodalo nejvíce nákladních automobilů s nosností nad 18 tun (1 255) a s nosností 6-18 tun (732).

Autobusy


Z prodaných 374 autobusů (včetně šasí) bylo 289 značky Karosa, ostatních 10 výrobců prodalo dohromady pouze 85 autobusů. Oproti srovnatelnému období minulého roku se celkem prodalo v roce 2000 o 47 autobusů více – meziroční nárůst 11,4 %.

Motocykly a mopédy


Z celkového prodeje 4 973 motocyklů bylo 45 % mopédů a motocyklů do obsahu 50 ccm, to je 2 236 kusů. Nad obsah 50 ccm se prodalo 2 737 motocyklů. U motocyklů a mopedů do obsahu 50 ccm si značka Manet/Korado prodejem 989 kusů udržela výrazným předstihem první místo. Se značným odstupem za ní druhé místo obsadila Hero (220), následována Aprilia (154), Yamaha a Hoysung (obě po 152), dále Piaggio (132), Babeta (128) a Derbi (100). Ostatní značky měly prodeje pod 100 ks. U motocyklů nad 50 ccm s výrazným předstihem před prodejem ostatních obsadila prvé místo Yamaha s 823 prodanými motocykly. Jako druhá se umístila Husqvarna (493), následována Hondou /332), Suzuki (246), Jawou (203) a Cagivou (163). Ostatní značky docílily prodej pod 100 kusů, z nich těsně pod se umístila Kawasaki (98).

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....