Koncem padesátých let Seat svým modelem 600 doslova „postavil“ Španělsko na kola. Úplně první Seat 600 vyjel z bran továrny 27. června 1957. Ještě do konce roku 1957 se jich vyrobilo 2500 kusů, o rok později to už bylo na 12 000 automobilů. Praktický a levný Seat 600 byl prvním vozem stejnojmenné španělské automobilky, který vyrazil i za hranice Španělska. Poslední Seat 600 vyjel z továrny 3. srpna 1973. Statistici si dali tu práci a spočítali, že celkem se vyrobilo přes 800 000 těchto vytrvalých vozů.
Kvalitativně novou kapitolu v dlouhé a pestré historii automobilky Seat otevřelo její začlenění do koncernu Volkswagen ke kterému došlo v roce 1986. Tento moment nastartoval proces nové prosperity a růstu značky, který se projevuje nejenom ve stále se zvyšujících prodejích, ale i v respektu, který tato značka získává.
Seat má výborné jméno mezi příznivci automobilových soutěží – vozy Ibiza Kit Car vyhrály třikrát po sobě svoji třídu F2 světového rallyového šampionátu a už od loňské sezony bojuje Seat s modelem Cordoba WRC v nejprestižnější třídě rallyového Mistrovství světa.
Nabídka automobilky Seat dnes zahrnuje sedm modelových řad: Alhambra, Arosa, Cordoba, Cordoba Vario, Ibiza, Inca, Leon a Toledo. Více než šedesát procent produkce Seat exportuje, především do zemí západní Evropy. Pod značkou Seat bylo v mateřském závodě ve španělském Martorellu a v dalších výrobních lokalitách koncernu Volkswagen vloni vyrobeno více téměř 517 000 automobilů, což představuje nárůst asi o 25 % proti roku 1998. Přímo v Martorellu, jednom z nejmodernějších provozů světa, se vloni vyrobilo přes 387 000 automobilů, o 6 % více než v roce 1998. Spolu s výrobou rok od roku stoupají i prodeje Seatu – vloni se prodalo přes 481 000 vozů této značky, což bylo o 11,5 % více než v předchozím období. V současné době automobilka Seat zaměstnává přibližně 14 000 pracovníků.
Kapitoly z historie Seatu
1950 – Je založena společnost Sociedad Espanola de Automóviles de Turismo, S.A. (SEAT), ve které drží 51 % Národní průmyslový institut, 42 % bankovní konsorcium a 7 % italský Fiat.
1953 – Z výrobní linky sjíždí první Seat, model 1400.
1971 – Seat se stává největším průmyslovým podnikem ve Španělsku.
1980 – Končí třicetiletá spolupráce Seatu a Fiatu.
1981 – Fiat prodává své akcie Národnímu průmyslovému institutu. Seat buduje svoji identitu na vlastních modelech: Ronda, Ibiza, Malaga a Marbella.
1982 – Seat a Volkswagen podepisují dohodu o spolupráci.
1986 – Volkswagen kupuje 51 % akcií Seatu a ten se stává třetí značkou koncernu Volkswagen Group. Ještě do konce tohoto roku zvyšuje Volkswagen svůj akciový podíl v Seatu na 75 %.
1990 – Volkswagen přebírá akciový podíl Národního průmyslového institutu a získává tak 99,99 % akcií společnosti Seat.
1998 – Za finanční rok 1998 vykazuje Seat rekordní zisk. Na podzimním autosalonu v Paříži se představuje nový model Toledo.
1999 – Březnová Ženeva vítá Seat s novým logem. O dva měsíce později se na autosalonu v Barceloně představují nové modely Ibiza a Cordoba. Na podzimním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem Seat uvádí nové modely Leon a Arosa 3l.
2000 – Magnetem expozice Seatu na tradičním jarním autosalonu v Ženevě se stává originální model Salsa, který v sobě spojuje dynamiku a jízdní vlastnosti výkonných sportovních kupé, praktičnost a pohodlí cestovních automobilů a obratnost a flexibilitu městských modelů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”