Dalšími charakteristickými rysy nového modelu automobilky Opel jsou vedle mladistvého stylu a vynikajícího přístupu do vozu díky čtveřici bočních dveří také špičková kvalita každého detailu a extrémně dlouhá – dvanáctiletá – záruka proti prorezivění karoserie.
Přední kola Agily pohání prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky jeden ze dvou vitálních a zároveň hospodárných motorů řady ECOTEC. Tyto agregáty mají řadu vyspělých technických prvků, jako např. tzv. „elektronický pedál plynu“, u kterého odpadá mechanická vazba mezi motorem a pedálem plynu, nebo výkonnou a spolehlivou elektronickou řídicí jednotku.
Oba motory mají čtyřventilovou techniku a vyhovují nejpřísnějším emisním limitům pro čistotu výfukových plynů Euro IV, které vstoupí v platnost až v roce 2005. Vitální čtyřválec o objemu 1,2 l zrychlí Agilu z 0 na 100 km/h za pouhých 13,5 s a dokáže ji rozjet až na 155 km/h. Jeho průměrná spotřeba (měřená podle norem MVEG) činí jenom 6,5 l/100 km. Menší tříválec o objemu 1,0 l pak umí Agile udělit rychlost až 142 km/h, jeho průměrná spotřeba činí jen 6,3 l/100 km. Oba agregáty mají jen minimální nároky na servis a údržbu. Například ventily a ventilový rozvod nevyžadují žádné seřizování.
Zadní sedadla a opěradla, dělená v poměru 50 : 50, se díky promyšlené konstrukci uchycení dají překlopit jediným pohybem. Vzniklá ložná plocha má zcela plochou podlahu. Prostor pro zavazadla má základní objem 240 l (měřeno podle normy VDA), sklopením zadních sedadel jej však lze zvětšit až na 1250 litrů (při využití místa až po střechu).
Ve svém interiéru nabízí Agila celou řadu odkládacích míst pro uložení nejrůznějších drobností, nechybějí držáky na šálky s nápoji ani síťové kapsy na mapy na zadní straně předních opěradel.
Díky vyššímu posezu a velké prosklené ploše mají všichni cestující výborný výhled z vozu, což ocení především řidič. Zadní sedadla jsou uložená asi o deset centimetrů výše než přední, takže z vozu vidí dobře i malé děti.
Agila se nabízí ve dvou stupních výbavy. Už základní provedení Club má např. elektrický posilovač řízení, sklápěcí zadní sedadla, střešní ližiny, elektricky nastavitelná vnější zrcátka, kryt a osvětlení zavazadlového prostoru nebo sadu pro přípravu autorádia. Vyšší stupeň výbavy Comfort nabízí navíc například tónovaná skla, nárazníky a zrcátka v barvě karoserie, boční ochrané lišty, celoplošné kryty kol, centrální zamykání či elektricky ovládaná přední okna.
Všechny vozy Opel Agila vynikají také bohatou bezpečnostní výbavou, která zahrnuje např. tyčové výztuhy v bočních dveřích, speciálně vyztužený skelet kolem prostoru pro cestující, airbag ve volantu nebo tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy s omezovačem napětí v pásu a pyrotechnickými předpínači na předních sedadlech. Speciální ukotvení pedálů PRS dokáže v případě čelního nárazu uvolnit pedály z jejich uchycení, což výrazně snižuje riziko poranění nohou řidiče při havárii.
Vzadu ve voze jsou připravené kotvící body pro snadnou a spolehlivou instalaci dětských bezpečnostních sedaček systému Opel Fix. Dlouhý seznam nadstandardních doplňků zahrnuje např. druhý airbag pro spolujezdce, boční airbagy, protiblokovací systém ABS či klimatizaci.
Při vývoji podvozku Agily vycházeli konstruktéři automobilky Opel z osvědčeného zavěšení DSA, které však patřičně upravili a vylepšili tak, aby plnilo všechny požadavky na bezpečnost a komfort jízdy. Vůz má rozvor 2,36 m, krátké převisy karoserie, vpředu jsou závěsy typu McPherson, vzadu pak nezávislé zavěšení s Panhardskou tyčí. Výsledkem pečlivé práce konstruktérů jsou výborné jízdní vlastnosti, Agila je velmi obratná zejména v hustém městském provozu.
Agila se vyrábí v nejmladším závodě automobilky Opel v polských Gliwicích od února roku 2000. Při projektování a stavbě tohoto moderního závodu, který začal pracovat v roce 1998, využil Opel řadu zkušeností ze svého vysoce produktivního německého závodu v Eisenachu. Nasazení vysoce sofistikovaných technologií, které obsluhuje dobře vyškolený tým pracovníků, se odrazilo ve špičkové kvalitě vyráběných vozů. Příkladem může být třeba dvanáctiletá záruka proti prorezivění karoserie. V prvním roce plné výroby chce Opel vyrobit asi 100 000 vozů Agila ročně.
převzato z OPEL magazínu 2/2000
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů