Výrobní lhůty Opel magazínu bohužel nedovolují natolik aktuální zpravodajství, abychom mohli přinést reportáž přímo z úvodního závodu obnoveného německého šampionátu cestovních automobilů DTM (Deutsche Tourenwagen Masters). Stihli jsem však zařadit snímky z velkolepé prezentace, která se odehrála v samém středu Berlína, během které firmy Opel, Mercedes i Audi představily se závodní speciály pro DTM.
Dvouhodinové šou na berlínském náměstí předcházela tisková konference, která se těšila obrovskému zájmu novinářů z celé Evropy. Poté jezdci DTM, oblečení do svých overalů, odkryli své nové zbraně pro nastávající sezonu. Řidiči samozřejmě do svých vozů také nasedli, nastartovali jejich osmiválcové motory a za mohutného burácení několikrát objeli náměstí za nadšeného aplausu davů motoristických fanoušků.
Opel vysílá do devítidílného seriálu DTM sedm automobilů Opel Astra V8 Coupé, a to prostřednictvím týmů a jezdců HOLZER (Uwe Alzen, Eric Hélary, Joachim Winkelhock, Timo Scheider), PHOENIX (Manuel Reuter, Michael Bartels) a IRMSCHER (Christian Menzel). Ve startovní listině je ještě neobsazené číslo pro předpokládané nasazení osmého vozu Opel Astra V8 Coupé, jehož pilot nebyl dosud určený. Hodně se v této souvislosti mluví o bývalém jezdci formule 1 Stefano Modenovi z Itálie. A během roku by se měl objevit ještě devátý Opel Astra V8 Coupé pro nováčka Staffena Schulze, rovněž v režii týmu HOLZER.
Před zahájením sezóny Opel mohutně testoval v Německu, ve francouzském Colmaru, španělské Jaramě a na rakouském A1-Ringu. „S výsledky testů můžeme být spokojeni. Například Hélary hned při prvním opravdovém testu zaostal pouze desetinu sekundy za Ludwigem s Mercedesem, a to přesto, že den předem obkroužil se svým vozem zcela nové koncepce jen několik málo kol,“ vysvětluje Volker Strycek, šéf sportovního oddělení automobilky Opel. „Naším cílem je nabídnout atraktivní závody výkonných cestovních vozů, které budou napínavé a nadchnou diváky jak přímo na okruhu, tak i doma před televizními obrazovkami,“ dodává Volker Strycek. Všechny závody DTM budou v přímých přenosech vysílat střídavě televizní stanice ARD a ZDF.
Z předpisů DTM
Podvozek:
Příhradový trubkový rám s bezpečnostním rámem, blatníky, kapota, dveře, okna z plastů
Motor:
Vidlicový osmiválec o objemu 4 l, dva restriktory, výkon cca 337 kW/460 k, toč. moment cca 500 Nm
Přenos síly:
Pohon zadních kol, sekvenční šestistupňová převodovka X-trac
Aerodynamika:
Nastavitelné jednotné zadní křídlo, přední spoiler nesmí být během roku měněn, povolena jedna sada nástavbových dílů
Kola:
Vpředu 9×18“, vzadu 11×18“
Pneumatiky:
Jednotné Dunlop, vpředu 235/640 R18, vzadu 280/650 R18
Min. hmotnost:
1050 kg pro vůz, 165 kg pro motor
Kalendář DTM 2000
27. až 28.5. | Hockenheim |
17. až 18.6. | Oschersleben |
8. až 9.7. | Norisring |
5. až 6.8. | Sachsenring |
19. až 20.8. | Nürburgring |
2. až 3.9. | Lausitzring |
23. až 24.9. | Oschersleben |
7. až 8.10. | Nürburgring |
28. až 29.10. | Hockenheim |
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů