Nový mikrovan Opel Agila, patřící do kategorie mikrovan, označované jako MPC-Mini People Carrier je společným dílem konstruktérů firmy Opel a japonské automobilky Suzuki. Zatímco v modelové řadě Oplu je Agila absolutní novinkou, u Suzuki jde už o druhou generaci Wagonu R+. Ve společném projektu nesl Opel odpovědnost za techniku a design.
Pětidveřový čtyřmístný mikrovan je svojí délkou 3500 mm o 240 mm kratší a o 280 mm vyšší (1660 mm) než Opel Corsa. Při rozvoru kol 2360 mm a promyšleně navržené karosérii poskytuje ve svém interiéru překvapivý prostor a komfort čtyřem dospělým osobám.
Dobrý výhled všemi směry zajišťuje vyšší posez na sedadlech, navíc ze zadních sedadel uchycených ještě o deset centimetrů výše než přední vidí velice dobře i děti. Zadní dělená sedadla lze částečně nebo zcela překlopit, čímž se zvětší prostor pro náklad ze základních 240 l na 700 l (do výše horní hrany předních sedadel), resp. až na 1250 l při použití ochranné dělicí sítě dodávané za příplatek. Do vozu můžeme naložit až 310 kg nákladu. Interiér nabízí řadu odkládacích míst pro uložení nejrůznějších drobností. K dispozici jsou schránky a poličky v přístrojové desce, kapsy ve všech dveřích, pod sedadlem řidiče a spolujezdce je malá zásuvka, nechybí držáky na šaty ani síťové kapsy.
Dva zážehové motory Ecotec se čtyřventilovou technikou vycházejí z oblíbených agregárů používaných v modelové řadě Corsa, jde však o jejich nejmodernější verze, které plní už dnes emisní limity platné až v roce 2005.
motor | tříválec 1.0 | čtyřválec 1.2 |
výkon (kW/k/min-1) | 48/58/5600 | 55/75/5600 |
toč.moment (N.m/min-1) | 85/3800 | 110/4000 |
rychlost (km/h) | 142 | 155 |
spotřeba (l/100 km) | 6,3 | 6,5 |
Výkonné a hospodárné motory, přenášející výkon na přední kola prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky, se vyznačují promyšlenou lehkou konstrukcí, ke které se ještě vrátíme v samostatném článku.
Zákazník si může vybrat ze dvou verzí, přičemž základní Club je vybaven mj. elektrickým posilovačem řízení, airbagem ve volantu, třífunkčním informačním displejem, elektricky ovládanými zpětnými zrcátky atd. Vyšší stupeň Comfort zahrnuje boční ochranné lišty, tónovaná skla, nárazníky a kryty zrcátek v barvě karosérie, centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna. Za příplatek si může zájemce Agilu vylepšit ještě o ABS, airbag spolujezdce, boční airbagy, klimatizaci nebo střešní okno. Náročnějšího motoristu musí už taková výbava uspokojit, zvláště když má na výběr ještě deset barevných odstínů včetně tří metalíz a také interiér si lze zvolit v jednom ze tří provedení – zelenožlutý, modro-červený a šedý.
Agila vyžaduje jen minimální servisní péči, což snižuje provozní náklady. Např. rozvodový systém ventilů nevyžaduje žádné seřizování ani údržbu. Také všechna kontrolní a servisní místa vozu i motoru jsou velmi dobře přístupná. Servisní úkony i riziko vzniku mechanických poruch redukuje rovněž vyspělá technika, jako např. „elektronický pedál plynu“ nebo samostatné indukční cívky. Přednosti moderního systému „drive by wire“ jsme ocenili už při krátké zkušební jízdě bez nepříjemného škubání při řazení. Poloha pedálu plynu je snímána citlivými senzory a takto získané elektrické impulsy se přenášejí do řídící jednotky, který vyhodnotí provozní stav (otáčky, výkon) a přizpůsobí jim práci motoru. Výsledkem je pak klidný a plynulý zátah. Za výborné jízdní vlastnosti vděčí Agila mj.torzní tuhosti karosérie a vhodně vyladěnému zavěšení a odpružení kol. Agila je zároveň jediným vozem své třídy používající čtrnáctipalcová kola.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.