Celkem devatenáct jezdců nastoupilo k prvnímu závodu DTM (Deutsches Tourenwagen Masters), z nichž po osmi usedlo do vozů Mercedes Benz CLK a Opel Astra V8 Coupe, zbývající trio pak pilotovalo Audi TT-R. Právě kanárkově žlutá Audi řízená Francouzem Aiellem, Němcem Abtem a Dánem Nissenem vyhrála na celé čáře u diváků soutěž krásy, i přestože Mercedesům ani Oplům zatím nestačí. Jedním z hlavních důvodů je skutečnost, že vzhledem k jejich dokončení za minutu dvanáct nebyl čas na důkladné otestování. Ale soukromý tým Abt Sportsline chtěl být od začátku přitom a proto se rozhodl startovat s nevyzkoušenými vozy hned v prvním závodě.
Už měřený trénink potvrdil správnost nastoupené cesty, kterou se vydali organizátoři DTM.Cílem bylo vytvořit co možná nejvyrovnanější startovní pole. A to se také podařilo. Do jedné sekundy se totiž vešlo, kromě tří Audi a Modeny, všech zbývajících patnáct jezdců! V tréninku zajel jedno kolo nejrychleji Bernd Schneider (Mercedes), když byl o 94 tisícin sekundy rychlejší než Manuel Reuter a nováček Timo Scheider (oba Opel), který společně se Švýcarem Mercelem Fässlerem (MB) patřil k největším a především příjemným překvapením závodu.
Do první stokilometrové jízdy odstartoval nejlépe Reuter, ale hned v druhé zatáčce „probrzdil“, vyjel mimo trať a propadl se na desátou příčku. Vedení se ujal Schneider, poslední šampion DTM z roku 1995, a bezchybnou jízdou se svým soupeřům vzdaloval. Až do 28.kola z celkových 36 jezdil na druhé pozici nejmladší účastník, teprve jednadvacetiletý Scheider, před něhož se pak riskantním manévrem dostal Fässler a dvě kola před cílem ještě Reuter. Mezitím ze šesté pozice odpadl po havárii Alzen (Opel). Nikým neohrožován projel cílem první Schneider s náskokem 21 sekund před vicemistrem Formule 3 Marcelem Fässlerem.
Start druhé jízdy vyšel nejlépe dle očekávání oběma nejrychlejším Mercedesům sledovaných Reuterem, Scheiderem a Dumbreckem. Drama nastalo v sedmém kole, kdy začalo pršet a trať se zalila vodou, místy až centimetrovou vrstvou. Řada jezdců se ocitla mimo trať jako třeba Lamy (MB) nebo i Scheider, ale ten se dokázal vrátit ještě na trať a pokračovat v závodě. Protože většina jezdců jela na suchých pneu, tak ředitelství vyslalo na trať před startovní pole Safety car a závod byl na sedm okruhů přerušen. Teprve když déšť ustal a vysvitlo slunce, jízda pokračovala dál. V okamžiku kdy Safety Car zajížděl do boxů a na semaforu svítila ještě červená, tak jej Klaus Ludwig předjel, což mu vyneslo trest stop & go. Po roční přestávce se jednomu z nejzkušenějších pilotů cestovních a sportovních vozů comeback nevydařil tak jak by si přál. Dvě devátá místa nejsou právě nejlepší vizitkou.
Zatímco Schneider se nezadržitelně řítil do vítězného cíle, tak druhý Fässler statečně korigoval na mokré vozovce smyky bravurou soutěžního jezdce. Po jezdecké chybě a kolizi s Dumbreckem se Reuter propadl až na třináctou příčku, čehož využil Bartels a zajistil pro Opel druhý zelený věnec.
První závod DTM ukázal, že to zkušení jezdci jako Winkelhock, Ludwig nebo Reuter nebudou mít s mladíky vůbec jednoduché a tak se máme v příštích osmi závodech nač těšit. Další závod se jede 18.června v Oscherslebenu.
Výsledky
1. jízda | 2. jízda |
1. Schneider – MB | 1. Schneider – MB |
2. Fässler – MB | 2. Fässler – MB |
3. Reuter – Opel | 3. Bartels – Opel |
4. Schneider – Opel | 4. Schneider – Opel |
5. Dumbreck – MB | 5. Dumbreck – MB |
6. Tiemann – MB | 6. Winkelhock – Opel |
7. Jäger – MB | 7. Helary – Opel |
8. Bartels – Opel | 8. Turner – MB |
9. Ludwig – MB | 9. Ludwig – MB |
10. Winkelhock – Opel | 10. Modena – Opel |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas