Na tiskové konferenci v sobotu 13. května po úvodním slovu generálního ředitele společnosti DaimlerChrysler Automotive Bohemia pana Ulricha Basterta a bohatém programu, v kterém mimo jiné Lucie Bílá zazpívala čtyři písně a také převzala klíčky od na tři roky zapůjčeného stříbrného Mercedesu třídy C, jsem si mohl prohlédnout několik různých variant nového modelu třídy C, tak jako každý z více než 300 účastníků této tiskové konference.
Dva Mercedesy třídy C na podiu po slavnostním odhalení na mě na první pohled zapůsobily především svou celkovou elegancí a sportovním designem, protože tento vůz působil na mě jako by byl přisát k silnici a samozřejmě v mém podvědomí jsem si představoval jaký požitek z jízdy zažiji s tímto vozem až mě bude umožněno tento nový model Mercedesu testovat pro náš internetový magazín.
To, že mé pocity o dynamice a současně bezpečnosti nového Mercedesu třídy C byly oprávněné, potvrzuje vybavení této třídy vozů technikou, která byla dosud vlastní pouze špičkovým modelům Mercedesů. Do základního vybavení patří mimo jiné systémy jako elektronické zabezpečení stability jízdy ESP, brzdový asistent, rozpoznání dětské sedačky na předním sedadle, vyspělá technika u bezpečnostních pásů, okenní airbagy, adaptivní airbagy pro řidiče a spolujezdce v předních dveřích, multifunkční volant, automatické ovládání předních světel, centrální displej a vedení světel optickými vlákny. Do základního seriového vybavení patří i šestistupňová převodovka a také elektronický regulátor rychlosti speedtronic. Celkově bylo převzato do sériového vybavení přes dvacet inovací ze špičkových modelů Mercedesů.
Sportovnímu designu karoserie odpovídá i všech sedm zcela nových nebo podstatně inovovaných motorů, čtyř benzinových a třech naftových, jejichž výkony jsou v rozmezí od 115 k (85 kW) až do 218 k (160 kW). Tyto motory mají podstatně až o 43 % vyšší točivý moment a až o 20 % vyšší výkon. Nejvyšší rychlost 245 km/h udává výrobce u modelu C 320, který zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy. Vlivem konstrukce motorů a velmi nízkého součinitele odporu vzduchu vozu (0,26) dosahují vozy podle údajů výrobce poměrně nízkých hodnot průměrné spotřeby. Tak ku příkladu u naftových motorů uvádí výrobce i přes vyšší výkon kombinovanou spotřebu 6,1 litru.
Volba jedné ze tří stylových linií a výbavy kupujícím bude zřejmě odpovídat jeho individualitě: Základní model Classic vyjadřuje spíše zdrženlivost, Elegance větší nápadnost a Avantgarde především vyjadřuje dynamickou charakteristiku vozu.
K inovacím na podvozku nového modelu především patří nově vyvinutá tříprvková přední náprava, hřebenové řízení, konstrukce brzd, přepracovaná zadní náprava a další technická vylepšení sledující vysokou přesnost řízení, celkové dobré, pohodlné a bezpečné vedení vozu. K tomu jistě přispívá i koncepce ovládání funkcí a zobrazování údajů, která značně ulehčuje práci řidiče, protože řada funkcí je ovládána zcela automaticky a tak neodvádí pozornost řidiče od sledování silničního provozu. Pohodlné a bezpečné vedení vozu významně též ovlivňuje celkové ergonomické řešení řidičova pracoviště – dá se předpokládat, že u tohoto nového modelu třídy C bude moci po jeho testování kladně hodnotit tuto skutečnost a přinést vám o tom konkrétní poznatky.
V současné době jsou ceny osobních Mercedesů třídy C Classic od 995 tisíc do 1 475 tisíc Kč. Seznam doplňkové výbavy za příplatek obsahuje celkem 115 položek.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.