Jako první se vydal na 127 km dlouhý okruh známý specialista na dálkové maratóny Karel Loprais, několikanásobný vítěz soutěže Paříž – Dakar. Tentokrát nejel s Tatrou, ale pilotoval Daewoo Lublin 3. O dvacet minut později s Fiatem Ducato vyjel František Kučera, redaktor časopisu Auto expert a jeden z hlavních organizátorů celé akce. V tu dobu ještě další „maratonec“ Josef Kakrda chrlil ze sebe jeden vtip za druhým. Měl čas, neboť startoval s Fordem Transit v pořadí jako třetí, zatímco Karel Jirátko, vynikající český spolujezdec a mnohonásobný mistr republiky, mohl ještě klidně spát, protože celé startovní pole s VW LT uzavíral.
Ze všech deseti vozů, které postupně představujeme, zajel první okruh nejrychleji Mercedes Benz Sprinter průměrnou rychlostí 68,15 km/h (spotřeba 10,96 l na 100 km). Naopak nejnižší spotřeby dosáhl Fiat Ducato – 9,3 litru při průměru 63.35 km/h. Nejvíce nafty spotřeboval Peugeot Boxer – 12,05 l (rychlost 65,10 km/h).
Druhý okruh absolvoval Karel Loprais s Fiatem Ducato, s nímž také zajel „traťový rekord“ průměrnou rychlostí 70,33 km/h (spotřeba 10,85 l). Nejlepší spotřebu si v tomto kole na své konto připsal MB Sprinter – 8,01 l (64 km/h).
V třetím kole se nechtěl nechat zahanbit Josef Kakrda a s MB Sprinter dosáhl vůbec nejnižší spotřeby z prvních tří denních etap – 7,93 l (60,39 km/h).
Musíme však poznamenat, že nejde v žádném případě o test spotřeby paliva, ale o srovnání deseti užitkových automobilů s celkovou hmotností 3,5 tuny, přičemž v závěrečném hodnocení budou hrát roli i další faktory, jako vnitřní a vnější hluk, pružnost motoru a dalších deset ukazatelů podle subjektivního hodnocení jednotlivých posádek. Konečné zhodnocení celé akce přineseme v pátek 19. května.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií