Opel se vždy angažoval v nejrůznějších sportovních disciplínách a i v automobilových soutěžích má nová Astra Kit Car na co navazovat – nezapomenutelný Walter Röhrl za volantem Opelu Kadett se stal v roce 1982 mistrem světa. A před čtyřmi roky posbíral Opel s předchozí generací Astry v soutěžním mistrovství světa značek nejvíce bodů ve své třídě F2, tedy vozů s poháněnou pouze jednou nápravou a nepřeplňovaným motorem o obsahu do dvou litrů.
Potom se však na soutěže trochu zapomnělo. „Rallye nezapadaly do sportovní filozofie firmy,“ říká Volker Strycek, šéf sportovního oddělení automobilky. Změnu trendu přinesli až dovozci. „V celé řadě zemí je velký hlad po soutěžním automobilu Opel,“ tvrdí Strycek. „V Anglii, Belgii, Španělsku, Turecku, ve Skandinávii – všichni jej chtějí.“
Rozhodnutí postavit soutěžní Astru Kit Car pro národní šampionáty a pro nasazení do mistrovství světa padlo poměrně pozdě – až loni v říjnu. Během pouhých čtyř měsíců byl u Raye Mallocka, anglického ladiče, který s Opelem spolupracoval už na vývoji okruhové Vectry, vyvinutý kompletně nový soutěžní automobil na bázi třídveřového Opelu Astra.
Soutěžní vůz je však samozřejmě upravený: Má širší rozchod, rozšířené blatníky, mohutný zadní spojler. I přes tyto změny se designérům podařilo zachovat charakteristické rysy standardní Astry. Celkem 960 kg těžký vůz pohání dvoulitrový motor řady ECOTEC, který po úpravách disponuje výkonem 198 kW (270 k) a špičkovým točivým momentem 258 Nm. Mohutný výkon se přenáší na přední kola prostřednictvím sekvenční šestistupňové převodovky X-trac.
Při testování na okruhu v anglickém Millbrooku si volant Astry Kit Car vyzkoušel nejprve sám Volker Strycek, šampion seriálu DTM z roku 1984. „Fascinující,“ prohlásil po několika okruzích na asfaltu i štěrku. „Vůz je fantasticky ovladatelný, osobně jsem překvapený zátahem motoru.“ Stejně nadšený z nové Astry Kit Car byl i Erwin Weber, zkušený soutěžní jezdec, který dělá Opelu konzultanta při vývoji soutěžního vozu. „Teď začíná jemné vylaďování. Čeká násještě hodně práce, než nový vůz začne vítězit. Ale jsem si jistý, že jeho čas přijde,“ tvrdí Volker Strycek.
převzato z OPEL magazínu podzim ’98
vychází zpravidla čtvrtletně a je k dispozici u dealerů OPEL
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů