Toyota se rozhodla zahájit na japonském trhu prodej netradičně řešeného městského automobilu WiLL Vi, který byl jako studie představen na tokijském autosalonu teprve v minulém roce. Čtyřmístný sedan je určen pro mladé lidi ve věku dvaceti až třiceti let, především pak pro ženy upřednostňující individualitu a zábavu z jízdy. Na rozdíl od starší generace Japonců nekladou důraz na tradiční hodnoty.
Z každého detailu je znát snaha designerů po odlišení. Jednoznačně nejvýraznější stylistický prvek 3,7 metru dlouhého vozu je negativně skloněné zadní okno ve stylu Fordu Anglie nebo Citroenu Ami 6 ze šedesátých let a zaoblená záď. Nenapodobitelný tvar dokresluje dlouhý rozvor náprav (2370 mm) a velká patnáctipalcová kola. Automobil lze na přání opatřit plátěnou stahovací střechou. Pod ocelovým skeletem s přišroubovanými plechovými panely se skrývá moderní zážehový čtyřválec 1.3 VVT-i s proměnným časováním ventilů a výkonem 65 kW (88 k) při 6000 ot./min. Převodovka je čtyřstupňová samočinná Super ECT s elektronickou kontrolou a volicí pákou pod volantem. Na sto kilometrů spotřebuje ca 5,8 litru benzínu.
Jen 940 kg těžký WiLL Vi je součástí marketingového projektu WiLL, jehož se účastní významné japonské společnosti z různých průmyslových odvětví. V budoucnu bude značkou WiLL prezentované zboží od piva přes kosmetiku, nabídku zájezdů, automobily, osobní počítače až k domácím elektronickým spotřebičům.
Toyota má v plánu ročně prodat na japonském trhu osmnáct tisíc modelů WiLL.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií