Ford Maverick bude mít přídavný elektrický motor doplňující hospodárný čtyřválcový benzínový agregát. Díky rekuperačnímu brždění a agilnímu systému Start-Stop bude Maverick velmi hospodárný zejména při městském provozu – v takových podmínkách se počítá se spotřebou méně než 6 l / 100 km. Přitom se Maverick HEV bude vyznačovat akcelerací srovnatelnou s modelem vybaveným šestiválcovým motorem. S hybridním Maverickem budete moci ujet naráz více než 800 km, aniž byste museli tankovat.
Při každém brždění dokáže Maverick HEV rekuperačním způsobem ukládat energii do akumulátorů. V té chvíli bude elektrický motor pracovat jako generátor. Benzínový motor se po několika sekundách běhu při volnoběžných otáčkách vypne a řidič jej znovu nastartuje lehkým dotykem pedálu plynu. Vývoj této i dalších souvisejících technologií probíhá v rámci Fordova výzkumného programu P2000.
Maverick HEV je významným prvkem Fordovy aktivní evropské strategie ochrany životního prostředí. Jeho provoz bude mnohem ekologičtější, než vyžadují vládní nařízení, vyhoví tak i nejpřísnějším evropským emisním požadavkům ještě dříve, než se v roce 2005 stanou závazné. Ford Maverick vyhoví dokonce i kalifornským normám pro vozidla se supernízkými emisemi (Super Ultra Low Emission Vehicle – SULEV).
Sportovně užitkový Ford Maverick se bude prodávat v Evropě a na dalších trzích jako Ford Escape.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.