Rally Paramo vyhrál autokrosař Hrdinka

Po sedmém místě v Rallye Šumava by ani ten největší optimista nevsadil na autokrosového evropského šampiona Tomáše Hrdinku, že by už svůj druhý start v rallye mohl proměnit ve vítězství.

Už před startem Rally Paramo se všichni naši přední jezdci shodli v názoru, že trať druhého podniku mistrovství republiky je vůbec nejtěžší, jaká se u nás jezdí. Dlouhé sobotní zkoušky v okolí Tanvaldu , plné prudkých sjezdů lemovaných hlubokými srázy, asfalt po zimě hojně posypaný pískem a štěrkem dokonale prověřily umění posádek. Na startu se po dlouhé době, až na Michala Gaguláka, sešla celá domácí špička.


A tak diváci očekávali nelítostný boj o vítězství, což se stoprocentně potvrdilo, navíc ani o překvapení nebyla nouze. Nováček mezi soutěžními jezdci Tomáš Hrdinka a současný největší talent Roman Kresta „odsunuli“ tentokrát do role statistů zbytek startovního pole. První zkoušku vyhrál sice Ladislav Křeček (Ford Escort Cosworth), ale hned vzápětí se rozjel Roman Kresta (Škoda Octavia WRC). A konkurence se nestačila divit. Teprve třiadvacetiletý pilot, vážný aspirant na místo v továrním týmu, vyhrál příštích pět zkoušek, což jej vyneslo do vedení. Polovina první etapy, resp.čtyři zkoušky, se jely už za tmy, a šok číslo dvě byl na světě. Tomáš Hrdinka (Subaru Imreza WRC) , který jel teprve svoji druhou rallye, vyhrál totiž poslední dvě zkoušky, když na předchozích byl dvakrát druhý. Nutno podotknout, že jel poprvé v životě v noci.


Po první etapě tedy vedl Roman Kresta s náskokem dvaceti sekund před Tomášem Hrdinkou. Jízda ve stylu „dveřmi napřed“ uváděla desetitisíce diváků do varu. Teprve další místa patřila vítězi Šumavy Dolákovi s Toyotou Corolla WRC (-41 s), zánětem spojivek trpícího Trojana s Toyotou Celica GT Four (-1.06 min),suverénu „dvoukolek“ Štolfovi s Peugeotem Maxi Kit Car (-1.08). Loňský vicemistr Trajbold (-1.09) a mistr republiky Křeček (-1.17) oba s vozy Ford Escort Cosworth se museli spokojit se šestou a sedmou příčku, osmý jel vedoucí muž skupiny N Arazim s Mitsubishi Lancer (-1.45), devátý Sibera se Škodou Octavia Kit Car (-1.48), který startoval poprvé v soukromém týmu Cartec.


Do druhé etapy nastoupil Kresta s cílem pokračovat v nastoupeném stylu a udržet si vedení. V první sobotní zkoušce „nadělil“ Hrdinkovi další čtyři sekundy, ale už další měřený úsek znamenal konec nadějím. Ve velké rychlosti trefil díru, poškodil ráfky, vůz se stal neovladatelný a skončil v poli. Do čela šel po vítězství v desáté zkoušce Hrdinka, ovšem už s více než minutovým náskokem. Jeho největší soupeř Milan Dolák totiž prorazil pneumatiku a deset kilometrů jel po prázdné, čímž se propadl až na třetí příčku. Na druhou se propracoval Jindřich Štolfa. Vrchlabský jezdec nabídl divákům jedinečnou podívanou, kterou okořenil třemi vyhranými zkouškami. Vzhledem k tomu, že jede s vozem s dvoulitrovým motorem a jednou poháněnou nápravou, potom jde o výkon opravdu neslýchaný.


Toto pořadí, to znamená Hrdinka, Štolfa a Dolák se udrželo až do cíle velice vydařené a jednoznačně nejtěžší soutěže u nás. Před výkonem Tomáše Hrdinky a zvláště pak v nočních úsecích smekl na závěrečné tiskové konferenci i Milan Dolák. „Po Šumavě jsem si myslel, že Tomáš bude na pořádné sžití s vozem potřebovat víc času, tak čtyři soutěže. Teď rozhodně měním názor“. Ačkoliv šlo o velice náročnou rallye, tak z předních posádek neviděl cíl kromě Kresty už jen Emil Triner s Nissanem Pulsar. Soutěž začal ve velké stylu, hned v první zatáčce první zkoušky prohnal a vyděsil diváky, když se mu zasekl plyn. V dalších zkouškách jel spíš pro oko diváka, kteří však v sedmé pořadné posmutněli. Tam se totiž ne příliš spolehlivý vůz pro poruchu motoru zastavil.


Mistrovství republiky pokračuje ve dnech 12. a 13.května Rallye Volkswagen v Českém Krumlově.

Výsledky Rally Paramo

1. Hrdinka – Jirátko Subaru Impreza WRC 1:38.03
2. Štolfa – Fanta Peugeot 306 Maxi – 1.11
3. Dolák – Palivec Toyota Corolla WRC – 1.18
4. Trojan – Vodička Toyota Celica GT Four – 2.07
5. Křeček – Krečman Ford Escort Cosworth – 2.16
6. Trajbold – Trajboldová Ford Escort Cosworth – 3.27
7. Sibera – Klíma Škoda Octavia Kit Car – 4.25
8. Arazim – Gál Mitsubishi Lancer – 4.33
9. Pech – Uhel Subaru Impreza WRX – 5.45
10. Tuček – Pritzl Mitsubishi Lancer – 6.27

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...