Už spisovatel vědecko-fantastických románů Jules Verne žil v přesvědčení, že lze uskutečnit cestu kolem světa za 80 dní, jak to ostatně dokládá i jeho stejnojmenná knížka, jejíž protagonista Phileas Fogg k tomu využil železnici, loď i balón. Právě po vzoru tohoto slavného románu chtějí účastníci „Around the World“ také projet trať za osmdesát dní. Mezi stovkou startujících se s Mercedesem Benz 230 SL „Pagoda“ z roku 1963 objeví také Claude Ruiz Picasso, syn proslulého malíře Pabla Picassa. Fotoreportér, novinář, designér a prezident mezinárodní společnosti hájící práva umělců má s automobilovými soutěžemi i dálkovými jízdami bohaté zkušenosti. Mj. startoval v Mille Miglia, Tour de France a Maroko – Classic – Rallye.
Přesně na prvního máje se z Tower – Bridge v Londýně vydá stovka dvoučlenných posádek na cestu kolem světa, aby se sem po ujetí 28 000 km 18. července opět vrátila. Trať vede po málo frekventovaných silnicích Evropy, Ruska, Asie, podél tzv. „hedvábné stezky“ napříč centrální Čínou do Pekingu. Po leteckém přesunu na americký kontinent následuje 9 300 km dlouhý průjezd Amerikou, od Aljašky přes Yukon, Rocky Mountains, Calgary, Minnesotu až do New Yorku. Po dalším leteckém „mostě“ do Casablanky čekají na posádky cesty západní Afriky, Španělska, Francie až zpět do Londýna. Zhruba polovina přihlášených účastníků však neprojede celou trať, ale spokojí se s kratší verzí s cílem v Istanbulu, resp. Pekingu.
S číslem jedna vyjede na trať nejstarší vůz Locomobile Typ 48 z roku 1912, hned za ním dva vozy Rolls Royce Silver Ghost z let 1913 a 1914 a Ford T s datem výroby 1914. Mezi dvacítkou předválečných strojů najdeme mj. Lanchester 40, Packard 903, Bentley Speed Six a MX Park Ward, Lagonda M45, Talbot AV 105, Chrysler Airflow, Ford V8. Poválečnou éru pak zastupují vozy jako Buick 59 Woody Wagon, Citroën 11, Daimler DB 18, Studebaker Commander, Renault Fregate, Morgan, Aston Martin DB2, Jaguar XK, Facel Vega 6, Pontiac Chieftain, AC Bristol a další. Ve startovním poli se objeví mj. osm Mercedesů Benz z let 1956 až 1967, které pojedou celou trať, přičemž dalších osm jen zkrácenou verzi. Claude Ruiz Picasso vsadil tentokrát na Mercedes Benz 230 SL, který si nechal připravit u firmy Mercedes Benz Classic Center ve Fellbachu. Jedním z důvodů, proč se rozhodl pro tento model, bylo zřejmě i vítězství v Rallye Lutych – Sofia – Lutych v roce 1963, o které se tehdy postaral tovární jezdec Eugen Böhringer. A tak si specialisté ve Fellbachu rozpomněli na technické „fajnovosti“ tehdejšího úspěšného modelu LS. Vůz připravovaný na „cestu kolem světa“ je okořeněný komponenty z mladší doby, zážehový šestiválec objemu 2306 ccm byl celý rozebrán a důkladně prohlédnut, přičemž došlo ke snížení výkonu ze 110 kW(150 k) na 96 kW( 130 k). Speciální ochrana zapalovacího systému má zaručit „stravitelnost“ i méně kvalitního benzínu, na všech kolech o průměru 15“, namísto původních 14“, jsou kotoučové brzdy, objem palivové nádrže se zvětšil ze 65 l na 85 l. Z důvodu větší bezpečnosti byla odnímatelná střecha hardtop (podle tvaru nazývaná „Pagoda“) napevno spojena s karosérií a vybavena ochranným obloukem, anatomická sedadla jsou vybavena bezpečnostními pásy.
Během let 1963 až 1967 bylo vyrobeno celkem 19 831 ks modelu 230 SL, do roku 1971 společně s výkonnějšími variantami 250 SL a 280 SL pak 48 912 kusů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií