Mistrovství světa v automobilových rallye má za sebou už pět soutěží, v nichž se o vítězství podělili Finové Mäkinen s Mitsubishi (Monte Carlo) a Grönholm s Peugeotem (Švédsko) a Angličané Burns se Subaru (Safari, Portugalsko) a McRae s Fordem (Katalánsko). Hyundai zatím platí nováčkovskou daň, Seat po třetím místě Auriola v Safari dojíždí až na konci první desítky, nebo za ní, když už jej pomalu ale jistě poráží značka Škoda. Obě Octavie WRC dojely do cíle ve třech soutěžích za sebou a jen španělskou rallye nedokončil domácí Climent. Husarským kouskem je pak vítězství v páté rychlostní zkoušce katalánské rallye, což se až dosud při světové soutěži nikomu s vozem Škoda nepovedlo. A jak viděli Rallye Catalunya – Costa Brava někteří hlavní aktéři?
Colin McRae (5. 8. 1968, Ford Focus WRC, 1. místo) – „Už jsem skoro zapomněl jak chutná vítězství. Na startu poslední zkoušky jsem si byl jist, že by to mohlo vyjít. Zároveň jsem se však přeci jen trochu bál. Věděl jsem, že pravděpodobně nezajedu nejlepší čas, ale na Richarda by to mohlo stačit“.
Richard Burns (17. 1. 1971, Subaru Impreza, 2. místo) – „S výsledkem jsem spokojen. Před startem jsem chtěl dojet mezi prvními třemi a to se povedlo. Ukázali jsme, že Subaru je konkurenceschopné i na asfaltu, který dosud nebyl naší silnou stránkou“.
Carlos Sainz (12. 4. 1962, Ford Focus WRC, 3. místo) – „Poprvé v této sezóně dojely oba Fordy do cíle, a to je důležité. S každou rallye se cítím lépe a lépe. Věřím, že se příště ještě zlepšíme a skončíme na prvních dvou místech. My před Colinem.“
Tommi Mäkinen (26. 6. 1964, Mitsubishi Lancer, 4. místo) – „Přijel jsem, abych si odvezl deset bodů, a získal jen tři. V poslední etapě se u vozu přehřívaly brzdy. Předchozí den mě trápily zdravotní problémy, cítil jsem se hodně malátný.“
Gilles Panizzi (19. 9. 1965, Peugeot 206 WRC, 5. místo) – „Rallye jsme prohráli první den, kdy jsme měli problémy s diferenciálem, tlumiči a výkonem motoru. V poslední etapě už auto fungovalo velmi dobře.“
Marcus Grönholm (5. 2. 1968, Peugeot 206 WRC, 6. místo) – „Poslední den se už jelo dobře. Při druhém průjezdu jsem rychlostní zkoušky znal už lépe a mohl jsem útočit. Nejlepší čas v poslední zkoušce mě potěšil. Před námi je ještě hodně práce.“
Armin Schwarz (16. 7. 1963, Škoda Octavia WRC, 11. místo) – „Auto je velice spolehlivé. Během rallye jsme neměli vážnější problémy. Chybí nám však rychlost. V závěru nás zlobil zadní diferenciál. Při brzdění jsme po zablokování brzd udělali hodiny a tím přišli o 10. příčku.“
Didier Auriol (18. 8. 1958, Seat Cordoba WRC, 13. místo) – „Nejdůležitější je, že se Cordoba během rallye zlepšovala. Nové polosamočinné řazení fungovalo velice dobře, joystick to je prostě sen. Na vývoj tohoto systému jsme potřebovali jen měsíc. Samozřejmě musíme útočit dál. Až budou dokončena všechna vylepšení na kterých pracujeme, potom se určitě dostaví výsledky“.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.